Transport miejski Anna musi pokonać skarpę warszawską

Anna musi pokonać skarpę warszawską

17 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum budujące II linię metra informuje, że tarcza o numerze seryjnym S645 dotarła do stacji Nowy Świat – Uniwersytet. Przed nią ostatni już, ale skomplikowany odcinek – musi nie tylko pokonać najdłuższy jak dotąd dystans – 951 m, ale i zagłębić się w skarpę warszawską.  

Fot. AGP Metro

TBM Anna przebijała się do wnętrza stacji od 5 sierpnia rano. Ostatecznie 16 sierpnia o godzinie 16.00 ściana ustąpiła i kiedy opadł pył, pracownicy oczekujący w środku mogli zobaczyć front maszyny.

Teraz tarczę „Anna“ czeka tradycyjny serwis, mający na celu określenie kondycji maszyny oraz uzupełnienie wszelkich niezbędnych do pracy elementów i płynów, a następnie przemarsz przez 138-metrowy obiekt. Najpierw jednak pokona na drodze w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik pokonać będzie musiała ślepy tunel i ścianę szczelinową.

Będzie to wymagająca trasa, gdyż tunele na odcinku D13 zagłębiają się w teren pod największym z perspektywy budowy II linii metra kątem. Nie będzie on jednak odczuwalny z uwagi na dystans dzielący stacje – 951 m.

Tunele na trasie C12–C13 celowo zaprojektowano na takich głębokościach, które pozwolą bezpiecznie przejść pod skarpą warszawską oraz budynkami leżącymi na szlaku tarczy.