Brzeg Dolny: most kolejowy nieprzejezdny do piątku

Brzeg Dolny: most kolejowy nieprzejezdny do piątku

09 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Prezes UTK stwierdził zagrożenie dla bezpieczeństwa pociągów i wstrzymał ruch przez most nad Odrą na szlaku Księginice - Brzeg Dolny (linia kolejowa nr 273 Wrocław Muchobór – Szczecin Główny). Utrudnienia mogą potrwać aż do piątku.

Brzeg Dolny: most kolejowy nieprzejezdny do piątku
Fot. Dominik Skudlarski

Jak wynika z ustaleń kontroli UTK przeprowadzonej u zarządcy infrastruktury, dalsza eksploatacja przedmiotowego odcinka, przy obecnym stanie technicznym elementów infrastruktury stanowi bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Dokładnie decyzja Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dotyczy toru nr 2 od km 28,100 do km 28,400. Tor nr 1 na tym odcinku już wcześniej był zamknięty całodobowo z powodu złego stanu obiektu mostowego. W konsekwencji przeprawa w Brzegu Dolnym została całkowicie wyłączona z ruchu.

Za pociągi na odcinku Brzeg Dolny – Księginice kursuje komunikacja autobusowa. Dwa pociągi dalekobieżne PKP Intercity rel. Zielona Góra (5.48) – Kraków Główny (15.35) i rel. Wrocław Główny (18.54) – Zielona Góra (21.49 ) są kierowane drogą okrężną przez Legnicę z pominięciem Brzegu Dolnego, Wołowa i Ścinawy. Opóźnienia składów jadących tą trasą mogą wynosić ok. 90 minut. Prognozowany termin otwarcia toru nr 2 to piątek 13 września godz 15.00.

- Komunikaty o zmianach w podroży podawane są na dworcach oraz przez drużyny konduktorskie przewoźników. Informacja umieszczona jest w elektronicznym rozkładzie jazdy - informuje Robert Kuczyński, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych. - Wykonawca robót już w sobotę przygotowywał i transportował materiały. Rozpoczął organizację demontażu oraz wymiany około 500 podkładów i szyn na moście. Przy okazji zamknięcia linii wymienione będą  również szyny przed mostem od strony Brzegu Dolnego.

PKP Polskie Linie Kolejowe planowały naprawę toru na moście w najbliższych miesiącach po uprzednim powiadomieniu przewoźników. Według oceny diagnostów stan toru pozwalał na bezpieczny przejazd pociągów z prędkością 20 km/h.