Transport miejski Metro: betonowanie torowiska na torach odstawczych

Metro: betonowanie torowiska na torach odstawczych

09 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pierwsze odcinki nawierzchni torowej pod ul. Prostą są już gotowe. To kolejne – po łączniku technicznym Z1 – zabetonowane partie torowiska, tym razem na torach odstawczych stacji Rondo Daszyńskiego.

Metro: betonowanie torowiska na torach odstawczych
Fot. budowametra.pl

Docelowo ułożonych tu zostanie blisko 3000 m szyn, a do ich umocowania użyte zostanie ponad 4500 bloków. Betonowanie sekcji 270-metrowego torowiska rozpoczęło się pod koniec lipca. Dziś gotowych jest już ponad 700 m nawierzchni. Podobnie jak w przypadku tunelu łączącego I i II linię podziemnej kolejki – dystans ten podzielono na 12-metrowe działki, a mieszanka podawana była z powierzchni poprzez otwór technologiczny zlokalizowany w centralnej części placu budowy. Z

Zalewanie podkładów blokowych rozpoczęto od zewnętrznego toru południowego, w miejscu gdzie rozpoczyna się rozjazd, a następnie pracami objęto zewnętrzny tor północny. Betonowanie trwało zatem jednocześnie na obu torach zewnętrznych. W następnej kolejności zabetonowane zostały oba tory wewnętrzne, pomiędzy którymi usytuowany jest peron techniczny.

Do ukończenia robót w obiekcie torów odstawczych pozostaje najtrudniejszy odcinek – komora rozjazdu, umożliwiająca pociągom wykonanie manewru zmiany toru. W tej części placu trwa właśnie skomplikowany proces ustawiania geometrii przyszłych torów. Prace torowe na samej stacji rozpoczną się natomiast dopiero po wybudowaniu wszystkich tuneli po tej stronie Wisły i opróżnieniu szybu startowego z zapleczy tarcz TBM.