Trwa przebudowa stacji Łódź Widzew

Trwa przebudowa stacji Łódź Widzew

07 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze do budowy tunelu prowadzącego do Łodzi Fabrycznej. Do przodu idzie także modernizacja stacji Widzew.

Fot. Maciej Sobkiewicz

– Prace modernizacyjne w łódzkim węźle kolejowym idą pełną parą – zapewniają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Rozpoczyna się kolejny etap przebudowy głównego dworca w mieście, Łodzi Fabrycznej. Wykonawca robót, konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor, rozpoczął budowę tunelu łączącego podziemny dworzec z przystankiem Łódź Niciarniana, w okolicach którego linia kolejowa będzie wychodzić na powierzchnię.

– Uprawomocniło się już pozwolenie na budowę tunelu, które zostało wydane na początku października – potwierdza Katarzyna Ziarkowska, dyrektor projektu z PKP PLK. – Wykonawca zbiera teraz na terenie budowy sprzęt niezbędny do postawienia ścian szczelinowych tunelu – dodaje.

Roboty zaczęły się od strony wschodniej. Czterotorowy tunel o długości ok. 1,5 km posłuży zarówno pociągom dalekobieżnym, jak i regionalnym. Ma być gotowy w 2015 r. Natomiast na terenie przyszłego dworca trwają prace przy płycie stropowej na głębokości 8 m. Cały inwestycja obejmująca budowę stacji Łódź Fabryczna i przystanku Łódź Niciarniana, wraz z łączącym je tunelem, kosztuje ok.1,4 mld zł.

Trwa także modernizacja stacji Łódź Widzew. Prace obejmują wszystkie elementy z dziedziny inżynierii kolejowej – od budowy nowych peronów poprzez energetykę aż po teletechniczne urządzenia srk. – Na budowie pracuje codziennie około stu osób. Zużyliśmy już ponad 300 wagonów z kruszywem, wywieźliśmy ok. tysiąca ciężarówek ziemi – wylicza Marek Kacprzak, dyrektor projektu z realizującej inwestycję Trakcji S.A.

Postawione są już fundamenty jednego z trzech nowych peronów, prawie gotowe jest też jego zadaszenie. – Peron ten będzie otwarty w połowie przyszłego roku, a wraz z przebudową układu torowego do grudnia 2014 r. oddawane będą do użytku pasażerów kolejne – informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Na nowe perony prowadzić będzie przejście podziemne, które zastąpi prowizoryczną drogę w poziomie szyn. Widać już fundamenty tunelu pod peronami.

Do końca zmierzają natomiast prace na linii Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska.
– Kończymy roboty sieciowe prowadzone nad jednym z torów. Pozostanie tylko wymiana kabli nad drugim torem, którą przeprowadzimy na wiosnę – mówi Marek Kacprzak.

Kontrakt obejmujący prace wokół stacji Łódź Widzew wart jest 240 mln zł i, podobnie jak budowa podziemnej stacji Łódź Fabryczna, będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł UTK: nieprawidłowości na linii nr 281 UTK: nieprawidłowości na linii nr 281
Następny artykuł Oferta kolei nie satysfakcjonuje podróżnych Oferta kolei nie satysfakcjonuje podróżnych