Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą modernizować EZT-y KM

Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą modernizować EZT-y KM

14 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Koleje Mazowieckie otworzyły oferty złożone w postępowaniu przetargowym na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w latach 2014-15. O zamówienie ubiegają się spółki Newag i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”.

Fot. Rafał Wilgusiak

Postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy taboru wraz z modernizacją zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze zadanie obejmuje 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 wraz z modernizacją. Drugie zadanie dotyczy wykonania 27 napraw EZT serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją.

Na realizację pierwszego zadania oferty złożyło dwóch wykonawców. Spółka Newag SA zaoferowała wynagrodzenie w wysokości 53 120 402,00 zł brutto. Drugą ofertę złożyła spółka Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Wykonawca zaproponował kwotę 43 173 001,85 zł brutto.

Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, do realizacji zamówienia do 31 grudnia 2015 roku. Pierwszy pojazd miałby zostać dostarczony w terminie 40 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu do naprawy. Wykonawca udzielić ma gwarancji na cały pojazd na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, 24 miesięcy gwarancji na malaturę i przezwojone maszyny elektryczne oraz 36 miesięcy na zespoły i podzespoły zamontowane podczas modernizacji.

W ramach drugiego zadania wpłynęły dwie oferty od tych samych wykonawców, co w pierwszej części przetargu. Newag zaoferował wynagrodzenie w wysokości 211 813 380 zł brutto, a Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” – 210 219 300 zł brutto.

Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w SIWZ, do naprawy i modernizacji pierwszego EZT w ciągu 160 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu i do realizacji kolejnych napraw w ciągu 70 dni, zastrzegając, iż termin odbioru kolejnych pojazdów nie może przekraczać terminu odbioru pierwszego. Termin zakończenia zadania wyznaczono 30 listopada 2015 roku. Wykonawcy zobowiązali się do udzielenia gwarancji na okres 48 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru.