IC wycofuje pociąg Zamość-Rzeszów i kupuje Gamę na tę trasę

IC wycofuje pociąg Zamość-Rzeszów i kupuje Gamę na tę trasę

01 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nowe lokomotywy Gama bydgoskiej Pesy mają zapewnić sprawne ogrzewanie i klimatyzację w pociągach z Zamościa do Rzeszowa – zapowiada PKP Intercity. A jednocześnie wycofuje pociąg z tej trasy. Po co więc obietnice? – To zakup perspektywiczny – mówi przewoźnik.

IC wycofuje pociąg Zamość-Rzeszów i kupuje Gamę na tę trasę
Fot. Newseria

Kilka dni temu informowaliśmy, że PKP Intercity rozstrzygnęło toczący się od dawna przetarg na dostawę 10 lokomotyw spalinowych, które od 2015 r. mają pracować w pociągach wożących podróżnych m.in. w Bieszczady i na Mazury. Zgodnie z oczekiwaniami wygrała oferta Pesy wartości 131,2 mln zł. 

– Dzięki nim zminimalizujemy ryzyko awarii, występujących dziś w starym taborze, a także zapewnimy sprawne ogrzewanie i klimatyzację – tak w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów pisze Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

– Nowe lokomotywy, od października 2015 roku, poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Wśród nich jest trasa Rzeszów - Zamość.

Tymczasem od 9 marca między Rzeszowem a Zamościem przestaną kursować pociągi PKP Intercity. Spółka nie tłumaczy tego wcale brakiem lokomotyw, tylko pasażerów. – Na tym odcinku średnio jeździ 20–30 osób. To zaledwie pół wagonu – wyjaśnia w rozmowie z "Dziennikiem Wschodnim" Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. To dlatego trasa pociągu TLK Hetman będzie skrócona, skończy on bieg w Rzeszowie, gdzie pasażerów jadących do Zamościa przejąć mają podstawione przez kolej autobusy.

Dlaczego kolejarze wycofują pociąg z trasy, a jednocześnie obiecują, że będą kursować tu nowe lokomotywy?

– Te lokomotywy to zakup na najbliższe 30 lat. Nie możemy wykluczyć, że na tę trasę wrócimy – mówi Szopowska. – To zakup perspektywiczny, tak samo jak Pendolino - dodaje.

Czytaj więcej