Na peronach stacji pojawi się nowa nawierzchnia, nowe oświetlenie oraz system informacji wizualnej i dźwiękowej. Zmodernizowane zostaną również pobliskie wiadukty nad ulicami Strzegomską, Góralską i Robotniczą. Całkowity koszt projektu to ponad 43 mln. zł.
Rozpoczyna się kolejny etap przebudowy stacji Wrocław Mikołajów. Prace prowadzone na stacji obejmują modernizację torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na peronach zostanie położona nowa nawierzchnia, pojawi się oświetlenie oraz system informacji wizualnej i dźwiękowej. Platformy zostaną wyposażone w nowe elementy małej architektury, poprawiającej komfort odprawy pasażerów. Gruntownie przebudowane zostanie również podziemne przejście dla pieszych, a całość obiektu będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem oraz opiekunów z dziećmi.
W związku z kolejną fazą prac, ruch pociągów od 7 kwietnia prowadzony jest tylko przy peronie nr 2. Pasażerowie będą mogli dostać się na platformę od strony ul. Legnickiej. Wszelkie niezbędne informacje na temat organizacji ruchu znajdują się w internetowym rozkładzie jazdy PKP oraz będą na bieżąco podawane przez przewoźników. Sama stacja jest dobrze oznakowana, tak aby podróżni nie mieli problemów z poruszaniem się po obiekcie.
Ukończenie prac na stacji przewidziane jest na 2015 r. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 160 km/h. Podróż z Wrocławia do Poznania zajmie niewiele ponad 1,5 godziny.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II - odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego” realizowany jest przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, a współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizowanego projektu wynosi ok. 1,5 mld zł.