Transport miejski „Prywatna” stacja metra? To możliwe

„Prywatna” stacja metra? To możliwe

08 kwietnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Czy autobusem rowerowym można dojechać do szkoły? Czy to możliwe, aby prywatne przedsiębiorstwo sfinansowało budowę stacji metra albo przystanek kolejowy? Czym zajmują się Agenci Mobilności? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań z zakresu zarządzania mobilnością znajdą Państwo w Parku Sztuki Młociny.

Fot. involve-project.eu

Od 27 marca do 30 czerwca w Parku Sztuki Młociny, zlokalizowanym na terenie węzła komunikacyjnego Młociny – odbywa się wystawa prezentująca projekt „INVOLVE – zaangażowanie sektora prywatnego w zarządzanie mobilnością”. Głównym celem projektu – którego jednym z partnerów jest Zarząd Transportu Miejskiego – jest dostarczenie lokalnym i regionalnym samorządom dobrych praktyk oraz narzędzi do współpracy z sektorem prywatnym w zakresie redukcji negatywnych zjawisk powodowanych przez transport indywidualny.

Na planszach rozwieszonych w Parku Sztuki Młociny zostały zaprezentowane przykładowe rozwiązania stosowane w europejskich miastach, dzięki którym mieszkańcy chętniej zamieniają samochody na środki komunikacji miejskiej, rowery lub spacer. Przykładowo we włoskim mieście Reggio Emilia zainwestowano w autobusy rowerowe, w Birmingham – aby zachęcić mieszkańców do zakupów w lokalnych sklepach – rozdawano mapy i przewodniki po lokalnych punktach sprzedaży oraz ekotorby, a w Madrycie prywatna firma telekomunikacyjna sfinansowała budowę stacji metra.

Odwiedzając Park Sztuki Młociny będzie można dowiedzieć się, jak w Warszawie układa się współpraca sektora publicznego z prywatnym. Zaprezentowano przykłady udanej współpracy m.in. dewelopera oraz centrów handlowych z instytucjami publicznymi. Jej efektem są m.in.: przystanek kolejowy Warszawa-Zacisze Wilno oraz pętle autobusowe i stacje Veturilo przy centrach handlowych.

Projekt „INVOLVE – Zaangażowanie sektora prywatnego w zarządzanie mobilnością” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu INTERREG IVC. Projekt rozpoczął się w 2012 roku i potrwa do połowy 2014 r.