Między Opolem a Błotnicą pojedziemy szybciej

Między Opolem a Błotnicą pojedziemy szybciej

20 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jeszcze w tym roku pociągi na odcinku linii kolejowej między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami będą jeździły szybciej i bezpieczniej, co przełoży się na większy komfort podróżujących. Rewitalizacja infrastruktury na tej trasie prowadzona na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe jest już bardzo zaawansowana.

Fot. PKP PLK

Dotychczas wykonawca prac na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice wymienił już prawie całą nawierzchnię torową, sieć trakcyjną oraz cztery rozjazdy. Wyremontowanych zostało również jedenaście przejazdów oraz czternaście obiektów inżynieryjnych (wiaduktów i przepustów). Aktualnie trwają roboty remontowe na peronach w Tarnowie Opolskim i Kamieniu Śląskim. Budowane są też wiaty na peronie w Strzelcach Opolskich. Na szlaku Kamień Śląski – Tarnów Opolski wymieniane są tory i sieć trakcyjna, a pomiędzy stacjami Szymiszów i Kamień Śląski odtwarzane są rowy odwadniające.

W ramach inwestycji odtworzony zostanie pierwotny stan ponad 35 km linii kolejowej. Nowe szyny i podkłady, a także rozjazdy, sieć trakcyjna, wyremontowane perony, wiadukty i przepusty oraz odtworzone rowy odwadniające będą gotowe jeszcze w tym roku. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h. Czas przejazdu na tej trasie dla pociągów regionalnych skróci się do ok. 30 min, a międzywojewódzkich do ok. 23 min.

Inwestycja prowadzona na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżujących, a także zwiększenia płynności ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Wyremontowane perony ułatwią korzystanie z pociągów opiekunom z wózkami i osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla Opolszczyzny natomiast oznacza podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu.

Wartość projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice", POIiŚ 7.1-65,  to ponad 251,8 mln zł brutto. Zakończenie prac zaplanowane jest na grudzień 2014 roku.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Fot. PKP PLK