Regulacje UTK wzywa PR do uzupełnienia zagranicznych rozkładów

UTK wzywa PR do uzupełnienia zagranicznych rozkładów

27 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Plakatowe rozkłady jazdy są generowane automatycznie z bazy danych PKP PLK. Przewoźnicy są zobowiązani uzupełniać w niej dane handlowe pociągów (np. usługi na pokładzie) i wprowadzać stacje leżące poza granicami sieci PLK. UTK stwierdził, iż Przewozy Regionalne zaniechały wykazywania rozkładów dla większości stacji zagranicznych i wezwał przewoźnika do uzupełnienia danych.

Fot. Kuba Batorowicz

W wyniku analizy rozkładów UTK stwierdził, iż Przewozy Regionalne z nieuzasadnionych przyczyn odstępują od ręcznego wprowadzania do bazy danych PKP PLK pośrednich stacji zagranicznych, na których zatrzymują się uruchamiane przez ww. przewoźnika pociągi międzynarodowe.Najbardziej rażącym przykładem są m.in. pociągi REGIOekspres z Wrocławia do Drezna, dla których brakuje informacji o postojach i godzinach przyjazdu do 9 stacjach pośrednich, oraz Regio z Kostrzyna do Berlina - brak informacji o kilkunastu stacjach pośrednich (wszystkie z wyjątkiem stacji granicznej). W przypadku pociągów ze Szczecina do Niemiec, pominięta jest część przystanków.

W ocenie UTK, pasażer ma prawo, bez podejmowania dodatkowych działań (np. wykonywania połączeń na płatne infolinie przewoźników), sprawdzić samodzielnie na dworcu lub peronie pełny i rzetelny rozkład jazdy każdego pociągu. Powyższe powinno być zapewnione szczególnie z uwagi na fakt, że na coraz większej liczbie stacji likwidowane są punkty odprawy i informacji, a pasażerowie nie mają możliwości bezproblemowego dopytania obsługi dworca o szczegóły kursowania danego połączenia. Mając na uwadze powyższe, UTK wezwał spółkę Przewozy Regionalne do rzetelnego informowania podróżnych o rozkładzie jazdy pociągów międzynarodowych poprzez wprowadzanie do bazy danych PKP PLK wszystkich stacji pośrednich.