PR: konkurencja jest dobra dla pasażerów

PR: konkurencja jest dobra dla pasażerów

06 lipca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dzięki transportowi kolejowemu realizowanemu przez Przewozy Regionalne mieszkańcy z mniejszych miejscowości lub peryferiów dużych aglomeracji miejskich mogą w sposób sprawny dojeżdżać do pracy, szkół czy w celu załatwienia codziennych spraw w urzędach. Największy regionalny przewoźnik kolejowy również dzięki konkurencji przez cały czas się rozwija dla dobra pasażera.

Fot. Kuba Gułajewski

Konkurencja jest korzystna dla pasażera, bo działa w sposób motywujący. Sprawia, że wszyscy przewoźnicy kolejowi, dbają przez cały czas o najwyższą jakość świadczonych przez nich usług, czy wygodę osób korzystających z danych środków transportu. Konkurencja korzystnie wpływa również na portfele pasażerów, bo dzięki temu wszystkie firmy muszą dbać o to, by świadczone przez nich usługi były atrakcyjne cenowo. Według Przewozów Regionalnych konkurencja dla przewoźników kolejowych powinna oznaczać nie tylko rywalizację, ale także w pewnych aspektach współpracę.

- W naszej działalności kierujemy się zawsze dobrem pasażerów, dlatego współpracujemy ze wszystkimi kolejowymi przewoźnikami pasażerskimi, dzięki czemu np. w naszych kasach można kupić bilety na pociągi innych przewoźników i odwrotnie. Użyczamy sobie także taboru. W sytuacjach awaryjnych wzajemnie honorujemy swoje bilety, aby jak najszybciej dowieść naszych pasażerów na miejsce – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu, dyrektor generalny spółki Przewozy Regionalne. - Istotne jest aby pociągi różnych przewoźników mogły się uzupełniać – dodaje.

Przewoźnik wskazuje, że konkurencja nie jest paraliżująca, a raczej motywująca. Ma o tym świadczyć np. aktualna sytuacja Kujawsko-Pomorskiego Oddziału PR. Dzięki podjętym działaniom we współpracy z marszałkiem Piotrem Całbeckim, oddział mimo obsługi znaczącej liczby połączeń przez innego przewoźnika, nie tylko nie znikł, ale się rozwija. W zakładzie na Kluczykach, będącym zapleczem technicznym dla taboru spółki, w ostatnim czasie zatrudnionych zostało kilkanaście osób, bo pozyskano nowe kontrakty do obsługi pociągów zewnętrznych podmiotów.

- Województwo kujawsko-pomorskie jest dobrym przykładem tego, że konkurencja na torach, dzięki której dokonuje się oczekiwana przez wszystkich poprawa standardu świadczenia usług przewozowych, nie wyklucza dobrej współpracy między przewoźnikami. Przewoźnicy poprawiają i uatrakcyjniają ofertę adresowaną do podróżnych, a już po rozstrzygnięciu przetargów współpracują ze sobą z korzyścią dla wszystkich, w tym przede wszystkich pasażerów. Nie ukrywam, że dobry grunt do tej współpracy tworzy, wykorzystując instrumenty organizatora przewozów, marszałkowska administracja regionu – podkreśla Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

Przewozy Regionalne zapewniają, że przez cały czas pracują nad udoskonalaniem swojej oferty, idąc w stronę konkurencyjnej ceny i wygody pasażera. Wspólnie z marszałkami spółka rozpoczęła proces kompleksowej restrukturyzacji. Jego celem jest poprawienie kondycji finansowej spółki i wypracowanie, w oparciu o analizę regionalnego pasażerskiego rynku kolejowego, najwłaściwszego modelu jej funkcjonowania. Ma on zapewnić spółce długotrwałą rentowność. Maksymalizację przychodów dla Przywozów Regionalnych już teraz ma zapewnić m.in. sprzedaż zbędnych nieruchomości, rozwój siatki połączeń międzynarodowych, zwiększenie wpływów z biletów oraz optymalizacja zapleczy technicznych. Według założeń w ciągu najbliższych dwóch lat spółka ma szansę osiągnąć pozytywny wynik finansowy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Ukraińska kolej straciła miliard hrywien przez separatystów Ukraińska kolej straciła miliard hrywien przez separatystów
Następny artykuł We Wrocławiu zablokujesz torowisko - zapłacisz! We Wrocławiu zablokujesz torowisko - zapłacisz!