Komfortowa podróż na trasie Poznań – Czempiń

Komfortowa podróż na trasie Poznań – Czempiń

24 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Krótsza podróż z Poznania do Czempinia i nowe wygodne przystanki będą efektem modernizacji linii E 59 z Poznania do Wrocławia. Już przebudowane są obiekty w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej i Poznaniu Dębcu oraz około 30 km toru. Na odcinku Poznań - Czempiń trwa kompleksowa modernizacja z wymianą sieci trakcyjnej, budową przejść podziemnych, wiaduktów i obiektów ochrony środowiska. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h.

Fot. PKP PLK

Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych oddano do eksploatacji 30 km toru, oraz sieć trakcyjną zawieszoną na nowych konstrukcjach.

Zakończyła się także modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu. Nowe, wygodne perony o wysokości 76 cm już znacznie ułatwiają dostęp do pociągów. Zainstalowano na nich nowe oświetlenie, nowoczesne systemy nagłośnienia oraz tablice informacyjne. Perony są przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Dzięki pochylniom bez przeszkód mogą dostać się do pociągu osoby z wózkiem lub rowerem. Nowe perony powstają również na przebudowywanych stacjach w Luboniu i Czempiniu. Wygodny dostęp zapewnią do nich windy.

Bezpieczne przejścia nad i pod torami

Na modernizowanym odcinku linii trwa również przebudowa wiaduktu kolejowego w Luboniu, na ul. Powstańców Wielkopolskich oraz budowa nowego przejścia pod torami na stacji Luboń.

W Drużynie Poznańskiej mieszkańcy zyskają bezpieczne przestronne przejście pod torami. Zaczęły się także roboty przy budowie wiaduktu drogowego w Łęczycy, który zapewni bezkolizyjny ruch drogowy i kolejowy. Na obiekcie będzie chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. 

W październiku 2014 r. planowane jest rozpoczęcie budowy oczekiwanego przez mieszkańców Poznania, wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Czechosłowackiej. Obiekt realizowany wspólnie z miastem, ułatwi znacznie ruch samochodowy i pieszy w dzielnicy Poznania.

Na modernizacji zyska również przyroda. Budowane nad torami pomiędzy Drużyną Poznańską a Iłowcem przejście dla zwierząt, zapewni im bezpieczne ścieżki. 

W ramach zadania inwestycyjnego: „Modernizacja linii kolejowej E-59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III odcinek Czempiń – Poznań zmodernizowane zostaną jeszcze tory pomiędzy Luboniem a Mosiną, przystanki w Puszczykowie i Puszczykówku oraz stacja w Mosinie.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2015 r. 

Efekty

Dzięki inwestycji zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości jazdy pociągów, co pozwoli na jazdę pociągów z prędkością 160 km/h. Skróci się o 10 minut czas przejazdu pociągów osobowych z Czempinia do Poznania i potrwa zaledwie 35 minut. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego oraz komfort podróżowania.

Koszt projektu to 940,16 mln zł, z czego 667,16 mln zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej Fundusz Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowa i przebudowa obiektów w liczbach.
7 mostów
8 przejść dla pieszych pod torami
17 przebudowanych przejazdów kolejowo – drogowych
3 wiadukty kolejowe
1 wiadukt drogowy
1 przejście dla zwierząt

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Alstom na dniach porozumie się z PKP Intercity Alstom na dniach porozumie się z PKP Intercity
Następny artykuł Wolontariat pracowniczy w DB Schenker Rail Polska Wolontariat pracowniczy w DB Schenker Rail Polska