ABB unowocześni szwajcarskie lokomotywy

ABB unowocześni szwajcarskie lokomotywy

30 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

ABB wygrała przetarg i uzyskała zamówienie o wartości ok. 70 milionów dolarów na dostarczenie SBB przekształtników trakcyjnych nowej generacji. Jest to kolejne – po zamówieniach w Niemczech i Szwecji – duże zamówienie firmy na modernizację taboru kolejowego.

Fot. David Gubler

- To bardzo dobra wiadomość zarówno dla ABB, jak i dla naszych działań w Szwajcarii. To zamówienie jest rezultatem naszych długotrwałych doskonałych relacji z SBB oraz naszego doświadczenia jako preferowanej firmy modernizującej tabory kolejowe. Jak dotąd, to bardzo dobry rok dla działalności ABB w sektorze kolejnictwa - powiedział Ulrich Spiesshofer, prezes zarządu grupy ABB.

SBB zainwestuje łącznie ok. 230 mln franków w kompleksowy program modernizacji, którego celem będzie zwiększenie wydajności i niezawodności należących do spółki lokomotyw RE 460 oraz wydłużenie ich okresu eksploatacji o kolejne 20 lat. Lokomotywy te powstały na początku lat 90. XX wieku. Szacuje się, że zmodernizowany tabor pozwoli na uzyskanie oszczędności energii rzędu 27 gigawatogodzin rocznie. Odpowiada to ilości energii elektrycznej zużywanej przez 6750 szwajcarskich gospodarstw domowych.

ABB opracuje i dostarczy 202 chłodzone wodą moduły IGBT (tranzystory bipolarne z izolowaną bramką) – przekształtniki trakcyjne najnowszej generacji – które są wytwarzane w zakładach ABB w szwajcarskiej miejscowości Turgi. Zamówienie obejmuje również możliwość dostarczenia dodatkowych 38 przekształtników trakcyjnych.

Pierwsza zmodernizowana lokomotywa będzie gotowa w 2015 r. Po przejściu przez nią pomyślnych testów i oceny rozpocznie się stopniowa modernizacja pozostałych lokomotyw, która zakończy się pod koniec 2021 r.

ABB może pochwalić się dużym doświadczeniem w zakresie dostarczania innowacyjnych i energooszczędnych technologii dla kolejnictwa oraz w zakresie wytwarzania i serwisowania wszystkich elementów i podsystemów wykorzystywanych w miejskich i międzymiastowych sieciach kolejowych, a także w sieciach kolei dużych prędkości – zarówno w odniesieniu do infrastruktury kolejowej, jak i taboru kolejowego. Firma przez cały okres eksploatacji świadczy również usługi serwisowe, w tym usługi z zakresu konserwacji i doposażania.