Stadler pokazał pierwszego FLIRT-a 3 dla DB Regio

Stadler pokazał pierwszego FLIRT-a 3 dla DB Regio

04 października 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podczas targów InnoTrans 2014, Stadler Rail, DB Regio AG oraz Zweckverbänden Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd (stowarzyszenie publicznego transportu kolejowego dla regionu południowej Nadrenii-Palatynatu) zaprezentowali wspólnie pociąg FLIRT trzeciej generacji.

Fot. Stadler

Zaprezentowany skład jest pierwszym z 28 pojazdów zamówionych przez DB Regio AG. Od grudnia 2014 roku pociągi te będą eksploatowane w ramach nowej regionalnej, ekspresowej sieci kolejowej działającej w Nadrenii-Palatynacie.

Pociągi dla Deutsche Bahn (DB) po raz pierwszy nie będą nosić charakterystycznej dla przewoźnika czerwonej malatury – zostaną pomalowane na biało, a jedynie na przednich i tylnych członach napędowych znajdą się szare i czerwone elementy. Także wnętrze pojazdów będzie się zasadniczo różnić od wcześniej dostarczonych DB pociągów. Nowe pojazdy FLIRT, dzięki zastosowanym specjalnym rozwiązaniom, będą mogły być łączone w trakcję wielokrotną z piętrowymi zespołami elektrycznymi KISS, które są wykorzystywane przez Koleje Luksemburskie (CFL) – takie połączenie dwóch różnych typów pociągów, należących do przewoźników z różnych krajów będzie możliwe w Europie po raz pierwszy.

- Jesteśmy bardzo dumni, że linia Trewir – Koblencja, będzie obsługiwana przez dwóch przewoźników eksploatujących różne typy pojazdów wyprodukowanych przez firmę Stadler – powiedział Michael Daum, dyrektor oddziału Stadler Pankow GmbH, odpowiedzialny za realizację kontraktu z DB Regio. - W środkowym członie innowacyjnych i komfortowych pociągów FLIRT dla DB Regio nie będzie drzwi, dzięki czemu pasażerowie będą mieli do dyspozycji wyjątkowo wygodną i cichą przestrzeń – dodal.

W pięcioczłonowych pojazdach FLIRT siedzenia zostały ustawione naprzeciwko siebie, a między nimi umieszczono duży stolik. Zarówno kabina maszynisty, jak i przedziały pasażerskie są klimatyzowane. Pociągi są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. posiadają bezstopniowe wejścia oraz przestronne toalety – z jednej z nich mogą korzystać także osoby poruszające się na elektrycznych wózkach inwalidzkich. W każdym pojeździe znajdzie się 249 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 21 w pierwszej. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Remont torowiska w Chorzowie Batorym już się kończy Remont torowiska w Chorzowie Batorym już się kończy
Następny artykuł Poznań: jak w niedziele dojechać na mecz? Poznań: jak w niedziele dojechać na mecz?