Ostrawa: dialog o korytarzu Bałtyk-Adriatyk

Ostrawa: dialog o korytarzu Bałtyk-Adriatyk

06 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Znaczenie międzynarodowego korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk dla Polski i regionu Europy Środkowej to główny temat wystąpienia wiceminister infrastruktury i rozwoju Doroty Pyć podczas 18. Międzynarodowej Konferencji Transportu, która odbyła się 4 listopada w Ostrawie.

Fot. MIR

Wiceminister Dorota Pyć podkreśliła rolę korytarza Bałtyk-Adriatyk w rozwoju gospodarczym Polski i regionów położonych wzdłuż trasy jego przebiegu.

– Polska, Republika Czeska i Słowacja tworzą dziś wspólne partnerstwo na rzecz korytarza transportowego Bałtyk–Adriatyk – stwierdziła podsekretarz stanu.

Najważniejsze inwestycje w Polsce w ramach korytarza to autostrada A1, łącząca Gdańsk z aglomeracją katowicką, drogi ekspresowe S69 i S3 oraz linie kolejowe E-65 oraz CE-65, które są kluczowymi magistralami kolejowymi Polski na osi północ–południe.

Wiceminister podkreśliła znaczenie Morza Bałtyckiego jako jednego z najintensywniej wykorzystywanych akwenów na świecie. Przedstawiła efekty dotychczasowych inwestycji oraz plany dotyczące infrastruktury portowej i dostępowej do portów morskich. Zaznaczyła też rangę rozwoju polskich morskich portów.

– Jest to jeden z priorytetów prowadzonej przez rząd polski polityki morskiej. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju finalizuje prace nad nowym dokumentem programowym „Program rozwoju portów morskich do roku 2020” (w perspektywie do 2030 r.) – dodała wiceminister Dorota Pyć.

Spotkanie było okazją do rozmowy podsekretarz z wiceministrem Republiki Czeskiej Karelem Dobesem nt. współpracy w zakresie transportu pomiędzy oboma krajami.

Konferencja, zorganizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Kraju Morawsko-Śląskiego w Ostrawie, została objęta patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk prowadzi z polskich portów Gdańsk i Gdynia oraz Szczecin i Świnoujście przez Republikę Czeską i Słowację, Austrię do słoweńskiego portu Koper, chorwackiego Rijeka oraz do włoskich portów w Trieście, Wenecji i Rawennie. Korytarz ten, będący jednym z dziewięciu szlaków sieci bazowej TEN-T, obejmuje trasy kolejowe, drogowe, porty morskie, lotniska oraz terminale intermodalne.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł KOW wręcza dziś nagrody Avia Rail Connector KOW wręcza dziś nagrody Avia Rail Connector
Następny artykuł Jesienne promocje w KOW media&marketing Jesienne promocje w KOW media&marketing