Widoczne efekty prac na linii Warszawa – Tłuszcz

Widoczne efekty prac na linii Warszawa – Tłuszcz

04 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Coraz wyraźniej widoczne są efekty postępujących prac na linii kolejowej z Warszawy do Tłuszcza. Budowane są nowoczesne perony, m.in. w Zagościńcu, Klembowie i Jasienicy, zdemontowany został most na rzece Liwiec, do ruchu oddano również nową drogę łączącą Chrzęsne z Tłuszczem.

Fot. arch. PKP PLK

Realizowana modernizacja linii z Warszawy Rembertowa do Tłuszcza to jedna z najważniejszych inwestycji na polskich torach. Linia E 75 stanowi jedyne połączenie krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Szlak jest częścią europejskiego korytarza transportowego, łączącego Helsinki przez Tallin, Rygę i Kowno z Warszawą. Dzięki dobudowie torów z Zielonki do Wołomina i powstaniu przystanku Warszawa Mokry Ług, komunikacja w obrębie stolicy będzie szybsza, bardziej wydajna i komfortowa.

W Zagościńcu, Klembowie, Jasienicy i innych miejscowościach powstają wygodniejsze, wyższe perony. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, elektroniczne wyświetlacze oraz system nagłaśniający. Ruszyła modernizacja stacji Tłuszcz. Zdemontowano już część elementów infrastruktury i rozpoczęto roboty podtorzowe. Trwają roboty torowe, a także teletechniczne i energetyczne.

W miejsce zdemontowanego mostu na rzece Liwiec powstanie nowoczesny obiekt inżynieryjny o długości 74 i szerokości 13 metrów. Nowy most jest jednym z 9 modernizowanych w ramach projektu. W ramach inwestycji, kompleksową modernizację przejdą 4 stacje i 15 przystanków – łącznie 38 peronów. Wybudowane zostaną m.in. przejścia podziemne, windy i podjazdy. Obiekty pozbawione będą barier architektonicznych.

Efektem prowadzonych prac będzie modernizacja linii kolejowej o długości 66 km. Dzięki 156 km nowych torów, 183 km nowej sieci trakcyjnej, 140 ogrzewanym rozjazdom i 8 skrzyżowaniom bezkolizyjnym, pociągi pasażerskie na trasie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zastosowanie ekranów akustycznych, mat antywibracyjnych, czy wyszlifowanie szyn, pozwoli na znaczące ograniczenie hałasu i drgań. Przejścia dla zwierząt skutecznie ochronią przyrodę.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Niepełnosprawni podróżni znają swoje prawa? Niepełnosprawni podróżni znają swoje prawa?
Następny artykuł Na II linii metra wybuchł pożar Na II linii metra wybuchł pożar