Rozkładowo Pendolino pojedzie ze stolicy na Wybrzeże w czasie 2 godzin i 58 minut. Jednak w 2015 r., wraz z dalszą modernizacją infrastruktury, czasy ulegną większemu skróceniu.
– Na terenie LCS Ciechanów, LCS Działdowo kończy się budowa skrzyżowań dwupoziomowych. Jest ich około 10. To zarówno wiadukty drogowe, jak i kolejowe. Termin zakończenia prac to koniec 2015 r. Wówczas 52 proc. całej trasy z Warszawy do Trójmiasta będzie przystosowane do prędkości 170-200 km/h. W rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie od grudnia Pendolino na razie pojedzie 200 km/h tylko na 80-km odcinku Zawiercie-Olszamowice – mówi Piotr Malepszak, dyrektor Biura Dróg Kolejowych i pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. rewitalizacji linii kolejowych.
Pendolino uzupełni obecną siatkę połączeń oferowanych przez PKP Intercity. Do dyspozycji podróżnych będą Express InterCity Premium (EIP) złożony z floty pociągów ED250, Express InterCity (EIC), Twoje Linie Kolejowe (TLK) oraz InterCity (IC), cenowo znajdujące się w kategorii pociągów TLK, ale będą się składać z nowych i zmodernizowanych wagonów.
W nowym rozkładzie jazdy liczba połączeń kategorii TLK zwiększy się. W sumie, na trasy wyruszy 266 pociągów TLK/IC. W porównaniu do sezonu 2013/14 będzie to o trzy połączenia więcej.