– Jesteśmy dumni, że Alstom dzięki pociągom Pendolino, które rozpoczęły w grudniu eksploatację w barwach PKP Intercity, jest jednym ze współautorów tego wielkiego sukcesu – mówi Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.
Halamek zwraca uwagę, że sam tabor jest tu bardzo ważny, ponieważ został wykonany zgodnie z najbardziej restrykcyjnymi normami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności, w tym dla Kolei Dużych Prędkości.
– Jest wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań. Pozwala to podróżować pasażerom w bardzo komfortowych i bezpiecznych warunkach – twierdzi szef Alstomu. – Warto podkreślić, że na pokładzie polskiego Pendolino Alstom zamontował system ERTMS własnej produkcji. Dzisiaj, po miesiącu służby Pendolino w barwach PKP Iintercity możemy powiedzieć, że pociąg miał bardzo udany start, co potwierdziło wysoką jakość jego wykonania oraz niezawodność.
Dodaje również, że kolej to nie tylko tabor, ale też infrastruktura.
– Na Centralnej Magistrali Kolejowej osiągnięto wspaniały wynik podczas testów. Prędkość 293 km/h to rekord w wielu kategoriach, w tym na liniach w tej części Europy, czy dla całej rodziny Pendolino. Dokonał tego skład, który nie został specjalnie przygotowywany na potrzeby testów, jak to miało miejsce we Francji i na infrastrukturze, która przeszła tylko minimalne przygotowania. Jeszcze niedawno prowadzono po tym odcinku pociągi z prędkością 160 km/h, a teraz udowodniono, że podniesienie prędkości powyżej 200 km/h nie będzie stanowiło problemu – przekonuje Nicolas Halamek.