Obecny rok na budowie nowego Dworca Łódź Fabryczna będzie, podobnie jak poprzednie lata, bardzo intensywny. Przed budowniczymi m.in. prace związane z odtwarzaniem zmodernizowanego układu drogowego i tramwajowego, układaniem torów oraz roboty wykończeniowe.
W I kwartale 2015 r. w obszarze stacji planowane jest dokończenie konstrukcji żelbetowej: płyty dennej oraz stropów pośrednich w obszarze parkingu i dworca PKS. Trwają również dalsze prace przy budowie peronów. Po wykonaniu warstw podtorzy - najprawdopodobniej w II kwartale 2015 r. – na stacji rozpocznie się montaż torów.
Do połowy roku powinna zakończyć się budowa zadaszenia nad świetlikami. Wykonane zostaną też nowoczesne fasady, które będą wypełnione przeziernymi panelami w kształcie prostokątów.
Rok 2015 będzie również obfitował w prace związane z instalacjami, a także robotami wykończeniowymi. I tak na poziomie 0 będą m.in. układane płyty dociskowe żelbetowe, a na nich elementy końcowe warstwy komunikacyjnej (płyty chodnikowe, itp.). Na poziomie stropu pośredniego (-8) będą toczyć się prace murowe, budowanie ścian działowych, tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i sufitów podwieszanych.
Na najniższym poziomie dworca w 2015 r. po zakończeniu prac żelbetowych, rozpoczną się roboty m.in. związane z wykończeniem peronów i ścian obiektu. W obszarze dworca autobusowego i parkingu wykonywane będą m.in. posadzki, izolacje akustyczne stropów, okładziny baret i ścian, a także prace tynkarskie i malarskie.
W obszarze tzw. głowicy zachodniej planowane jest zakończenie konstrukcji żelbetowej – ścian szczelinowych i baret, dokończenie budowy płyty pośredniej i płyty dennej. Planowane jest wykończenie wejścia zachodniego: wykonanie żelbetowej rampy wejściowej, ciągów komunikacyjnych, wykończenie schodów trybunowych po północnej i południowej stronie.
Wzdłuż południowej ściany obiektu w I kwartale roku rozpocznie się budowa niezbędnych do użytkowania budynku zbiorników retencyjnych. Już teraz trwają prace projektowe nad zagospodarowaniem zieleni wokół nowego dworca.
Najważniejsze plany dotyczące dalszej budowy tunelu są związane z układaniem torów – te prace rozpoczną się już na przełomie stycznia i lutego.
W planach na 2015 r. jest również dalsza budowa tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego, a także nowy wiadukt Tramwajowa. W I kwartale roku rozpoczną się roboty związane z kładką dla pieszych prowadzącą do Parku 3 Maja. W 2015 r. kontynuowane będą również roboty drogowe w okolicach dworca, m.in. ul. Kilińskiego i Składowa.
Koszt budowy dworca to 1,75 mld zł brutto, z czego ponad 400 mln zł kosztować ma część miejska, na którą Łódź otrzyma ponad 260 mln zł dotacji z UE.
Zgodnie z kontraktem termin zakończenia inwestycji to 30 września 2015 r. Pierwotnie zakładano, że zakończy się ona w lutym przyszłego roku, ale termin przedłużono o siedem miesięcy po natrafieniu podczas budowy tunelu na podziemną soczewkę wodną.