Radom: modernizacja stacji zgodnie z planem

Radom: modernizacja stacji zgodnie z planem

04 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zdemontowana sieć trakcyjna nad modernizowanymi torami, rozebrany peron i tory – PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą intensywne roboty na stacji w Radomiu. Na placu budowy pracuje już kilkanaście maszyn budowlanych.

Fot. Paweł Marynowski

Wykonawca zdemontował już sieć trakcyjną nad 6 torami oraz inne elementy infrastruktury kolejowej jak tory, słupy podtrzymujące sieć trakcyjną i wiaty. Zakończyła się rozbiórka trzeciego peronu. Kończy się rozbieranie zamkniętej części tunelu dla pieszych. Do prac wykorzystywanych jest już 6 koparek, dźwig, 2 pociągi do demontażu sieci trakcyjnej oraz 2 maszyny do wbijania fundamentów. Kilkanaście samochodów wywozi stary tłuczeń, gruz i materiały z rozbiórki. Rozpoczęły się pierwsze prace konstrukcyjne – wbito pierwsze pół setki fundamentów pod słupy podtrzymujące sieć trakcyjną, na nich zamontowano już pierwsze nowe słupy i przeprowadzono pierwsze prace związane z budową nowych instalacji podziemnych.

PKP Polskie Linie Kolejowe uzgodniły z zarządcą dróg w Radomiu tymczasową drogę dojścia na stację. W czasie prac na południowej części stacji, przejście na perony wiedzie od placu Dworcowego. Zarządca infrastruktury wspólnie z wykonawcą dokłada wszelkich starań, by móc udostępnić przejście tunelem od strony ulicy Domagalskiego mieszkańcom już w sierpniu. W najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa budynku centrum zarządzania ruchem kolejowym czyli skomputeryzowana nastawnia, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów.

Po zakończeniu modernizacji, na przełomie 2015 i 2016 roku radomska stacja kolejowa całkowicie się zmieni. Perony zostaną dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. W ramach inwestycji wartej 100 mln zł,  przebudowany zostanie także cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.