Spoty PKP uświadomią, że kolej to nie tylko PKP

Spoty PKP uświadomią, że kolej to nie tylko PKP

09 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP S.A. i PKP Intercity rozpoczynają kampanię wizerunkowo-produktową, która ma uświadomić pasażerom, że nie wszystkie pociągi w Polsce należą do PKP oraz przełamać stereotypy dotyczące kolei. Czy kampania przyniesie spodziewane efekty?

Fot. dobrapodroz.pkp.pl

PKP S.A. tłumaczy w komunikacie, że podróżni dostrzegają pozytywne zmiany na kolei, ale pokutuje stereotyp, że cała kolej w Polsce to PKP. A to rzutuje negatywnie na wizerunek przewoźnika – PKP Intercity.

Kampania „Zapowiada się dobra podróż” jest adresowana przede wszystkim do osób, które nie korzystają z usług kolei i wybierają inne formy transportu. Jej celem jest przekonanie pasażerów do tego, że podróż z PKP jest komfortowa i w dobrej cenie.

Przekazy medialne będą m.in. promować atrakcyjne czasy przejazdu między największymi polskimi miastami oraz informować o korzystnej ofercie PKP Intercity.

- Chcemy zerwać z dotychczasowymi stereotypami dotyczącymi kolei i pokazać, jak wiele się w tym zakresie zmieniło w ciągu ostatnich kilku lat - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP S.A. – Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że PKP Intercity już teraz skutecznie konkuruje z pozostałymi przewoźnikami i innymi środkami transportu. Liczymy na to, że kampania zmieni to podejście i przyczyni się do zwiększenia liczby podróżnych korzystających z usług naszego przewoźnika – dodaje. 

W ramach kampanii zaplanowano emisje dwóch kategorii reklam. Pierwsza będzie obejmować dwa spoty wizerunkowe, które mają uzmysłowić podróżnym, że nie wszystkie pociągi kursujące po polskich torach należą do Polskich Kolei Państwowych. Druga kategoria obejmie trzy spoty przedstawiające konkretne korzyści związane z podróżowaniem pociągami PKP Intercity.

Kampania będzie prowadzona we wszystkich mediach: telewizji, radiu, prasie i Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Zakończenie akcji zaplanowano na połowę czerwca.

Kampanię reklamową przygotowała agencja BBDO, a media zaplanował i wykupił dom mediowy Havas Media.

W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową dobrapodroz.pkp.pl, na której można znaleźć m.in. pierwszy spot reklamowy.

W spocie widzimy szkolną wywiadówkę, podczas której rodzice omawiają wyjazd dzieci na wycieczkę. Jedna z matek stwierdza, że to niedobry pomysł aby dzieci jechały pociągiem, po czym zadaje retoryczne pytanie: Czy ktoś z państwa jechał ostatnio pociągiem? Po chwili ciszy głos zabiera kolejna kobieta. - Przepraszam, a czy ostatnio ktoś z państwa jechał pociągiem PKP? W odpowiedzi jeden z ojców odparł, że przecież każdy pociąg to PKP… W ramach riposty kobieta żartuje „A każdy facet z widłami to Posejdon”. Rodzice wybuchają śmiechem.