Railway gft Polska zastąpi ThyssenKrupp GfT Polska

Railway gft Polska zastąpi ThyssenKrupp GfT Polska

12 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Koncern ThyssenKrupp AG zgodził się na przekazanie segmentu rynku szynowego w naszym kraju, zarządzanego do tej pory przez ThyssenKrupp GfT Polska, nowej spółce – Railway gft Polska.  

Fot. ThyssenKrupp GfT Polska

Nowy podmiot, z siedzibą w Krakowie, zasilą doświadczeni pracownicy ThyssenKrupp GfT Polska. Railway gft Polska jest podmiotem niezależnym, nie związanym z koncernem.

Firma będzie prowadziła swoją działalność w takim samym zakresie, co spółka ThyssenKrupp GfT Polska – kontynuując dostawy szyn, podkładów kolejowych, akcesoriów, kruszywa i systemów specjalnych.

Koncern ThyssenKrupp AG podjął w marcu 2014 r. decyzję o zamknięciu w Niemczech działalności ThyssenKrupp Gleistechnik.  Pół roku później, we wrześniu, koncern podjął dodatkową decyzję o zamknięciu  działalności w zakresie komunikacji szynowej także na terenie Polski. Taką działalność prowadziła od 1997 r. spółka ThyssenKrupp GfT Polska z siedzibą w Krakowie.

Decyzja koncernu o zamknięciu tego obszaru działalności w Polsce wywołała zaskoczenie i poruszenie w środowisku kolejowym, szczególnie, że spółka ThyssenKrupp GfT Polska od 18 lat działała z powodzeniem i sukcesami na krajowym i zagranicznym rynku dostaw materiałów torowych. Przez ten czas, spółka dała się poznać swoim klientom jako wiarygodny, sprawdzony, rzetelny i profesjonalny partner. O sukcesie handlowym polskiej spółki może świadczyć chociażby fakt, że rok obrotowy 2013/2014 zakończył się dla niej sukcesem finansowym – obroty spółki osiągnęły rekordowy poziom 282 mln zł.

Koncern docenił wkład ThyssenKrupp GfT Polska i jej pracowników w rozwój i ugruntowanie marki ThyssenKrupp na rynku komunikacji szynowej, okazując (mimo arbitralnej decyzji o zakończeniu działalności) duże zrozumienie dla całej trudnej sytuacji, w jakiej postawieni zostali zarówno pracownicy spółki, jak i partnerzy  handlowi, tacy jak miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne oraz PKP PLK.

Intencją zarówno ThyssenKrupp, jak i Railway jest, aby ta druga spółka niezwłocznie przejęła realizację obecnie obowiązujących umów dostawy towarów i w tym celu wstąpiła w prawa i obowiązki ThyssenKrupp wynikające z obowiązujących umów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKM otrzyma 656,5 mln zł unijnego dofinansowania PKM otrzyma 656,5 mln zł unijnego dofinansowania
Następny artykuł Łódź kupiła tramwaje z Finlandii Łódź kupiła tramwaje z Finlandii