Pasażerowie ocenili jakość usług KW

Pasażerowie ocenili jakość usług KW

27 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W marcu na wszystkich liniach, na których Koleje Wielkopolskie uruchamiają połączenia przeprowadzone zostały badania dotyczące jakości świadczonych usług. Większość pasażerów, którzy wzięli udział w ankiecie pozytywnie oceniła dotychczasowe starania spółki. Wyniki badań pokazują wzrost zadowolenia podróżnych w stosunku do roku 2014.

Fot. Piotr Celiński

– Jesteśmy wdzięczni za wszystkie opinie ze strony naszych pasażerów, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, które w szczególności motywują nas do dalszego działania oraz zwracają uwagę na najbardziej wrażliwe kwestie – informuje przewoźnik na swojej stronie internetowej.

Szczególnie przychylnie wypowiadano się o fachowej i miłej kadry pracowniczej oraz czystości i bezpieczeństwa w pociągach.

Wyniki badań jakości:

Pozytywnie oceniony został także czas przejazdu - 90 proc. pozytywnych głosów, z czego 38 proc. stwierdziło, że bardzo dobrze ocenia czas podróży pociągami Kolei Wielkopolskich w porównaniu z podróżą innym środkiem transportu (samochodem, autobusem), 52 proc. - dobrze, 9 proc. - dostatecznie, 1 proc. - źle.

Na pytanie o ocenę jakośći informacji o usługach spółki pozytywnie wypowiedziało się 82 proc. badanych, z czego 24 proc. - bardzo dobrze, 58 proc. - dobrze, zaś 15 proc. - dostatecznie, a 2 proc. - źle

– Zawsze jesteśmy otwarci na opinie naszych podróżnych, dlatego też bierzemy je pod uwagę  chcąc cały czas dążyć do podnoszenia standardu świadczonych usług. Państwa opinie stanowią ważne źródło informacji, na bazie których dokonywane mogą być modyfikacje oferty – przekonują Koleje Wielkopolskie

Kierunki działań wskazują odpowiedzi udzielone na poniższe kwestie. Na pytanie, który z elementów rozkładu jazdy pociągów jest dla podróżnych najważniejszy, 54 proc. wskazało na częstotliwość połączeń, 33 proc. - na odpowiednie godziny przyjadu/odjazdu na stacje końcową/poczatkową, 10 proc. - skrócenie czasu jazdy poprzez likwidację postojów na wybranych stacjach, zaś 4 proc. - zachowanie skomunikowań z innymi pociągami.

Jeżeli chodzi o formy zakupu biletu to najczęściej wybierana jest kasa biletowa (69 proc.). Prawie jedna piąta (18 proc.) kupuje bilety w pociągu u drużyny konduktorskiej, 7 proc. - w automacie biletowym na stacji, 3 proc. - w automacie w pociągu, a 1 proc. korzysta z aplikacji Sky Cash w telefonie komórkowym i tyle samo nabywa bilety w internecie.

Podróżni - chcąc zasięgnąć informacji o usługach spółki - najczęściej korzystają ze strony internetowej przewoźnika (55 proc.) i kieszonkowych rozkładów jazdy (27 proc.). Poza tym, czerpią wiadomości w punkcie informacji na dworcu (9 proc.), za pomocą wiadomości SMS (5 proc.), Facebooka (3 proc.) i infolinii (1 proc.)