Smržovka: czeski peron wyspowy dla trzech torów

Smržovka: czeski peron wyspowy dla trzech torów

29 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nasi południowi sąsiedzi prowadzą intensywne prace rewitalizacyjne szlaku z Tanvaldu do Liberca, po którym pod koniec tego roku pojadą nowoczesne szynobusy Kolei Czeskich łączące Liberec ze stacją Szklarska Poręba Górna. Ciekawostką na tej trasie jest zmodernizowana stacja Smržovka.

Fot. Facebook

Warto wiedzieć, że pociągi w relacji Liberec – Szklarska Poręba Górne będą uruchamiane w kooperacji z Kolejami Dolnośląskimi.

Jak zauważył przewoźnik na Facebooku, obserwując efekty czeskiej modernizacji, miejscami można dostrzec wdrażanie interesujących rozwiązań... Jeden peron wyspowy dla trzech torów? Dla czeskich kolejarzy to nie problem, co widać na poniższym zdjęciu.


Zmodernizowana stacja Smržovka (fot. Facebook)

Taki układ sprawia, że jeden tor jest ślepy. Ale dzięki temu pociągi kończące bieg na stacji Smržovka w najmniejszym stopniu nie wpływają na ruch pozostałych składów na szlaku. Aby rozróżnić miejsce odjazdu pociągów krawędzie peronu oznaczono: 1a, 1b oraz 2. Długość peronu wynosi ok. 500 metrów.