WKD zapyta pasażerów o jakość usług

WKD zapyta pasażerów o jakość usług

04 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W dniach 4-8 maja  wśród podróżnych Warszawskiej Kolei Dojazdowej będą przeprowadzane badania ankietowe dotyczące jakości usług świadczonych przez spółkę w 2014 roku.

Fot. Dominik Skudlarski

Ankieta zostanie opublikowana na stronie internetowej www.wkd.com.pl. Ponadto będzie istniała możliwość wypełnienia ankiety za pośrednictwem formularza w formie papierowej, dostępnego w kasach biletowych WKD.

Badania jakości wynikają z obowiązku określonego w Rozporządzeniu Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. (art. 28) dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, a także z obowiązku obejmującego przekazywanie Europejskiej Agencji Kolejowej sprawozdań o jakości usług, zawierających m.in. wyniki badań satysfakcji klientów.

Badania ankietowe o jakości usług spółka jest zobowiązana wykonać przynajmniej jeden raz w ciągu roku.

Ankieta, zawierająca zakres badań określony przez ERA i Urząd Transportu Kolejowego będzie zawierać ponad 20 pytań (w 5 kategoriach oceny), m.in. o tematyce związanej z rozkładem jazdy pociągów WKD (częstotliwość, liczba kursów), punktualnością, dostępem do informacji o usługach (aktualna oferta, rzeczywista sytuacja na linii), biletami (taryfa, ceny, dostępność), bezpieczeństwem, wyposażeniem przystanków i stacji (infrastruktura).

Badanie zostało również uzgodnione i zatwierdzone przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, organizatora publicznego kolejowego transportu zbiorowego, któremu WKD jako przewoźnik bezpośrednio podlega.

W ramach zestawu pytań znajdzie się również kilka o charakterze statystycznym. Sprawozdania z jakości usług są ostatecznie publikowane m.in. na witrynie internetowej WKD.