Rozmowy o korytarzu Morze Północne - Bałtyk

Rozmowy o korytarzu Morze Północne - Bałtyk

06 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Omówienie bieżących kwestii związanych z planem pracy dla przebiegającego przez Polskę korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Północne-Bałtyk - to główny temat spotkania minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z Catherine Trautmann, koordynatorem europejskim tego korytarza.

Fot. ec.europa.eu

Podczas spotkania, które odbyło się 5 maja 2015 r. w Warszawie, minister Wasiak zaznaczyła, że realizacja nowoczesnej i spójnej sieci TEN-T, zapewniającej dostęp do wszystkich regionów Unii Europejskiej, powinna pozostać głównym priorytetem europejskiej polityki transportowej na najbliższe lata.

– Nasza ścisła współpraca w ramach wdrażania projektów wynikających z uzgodnionych przez wszystkie strony planów pracy korytarza Morze Północne-Bałtyk jest szczególnie ważna – dodała.

Korytarz Morze Północne-Bałtyk rozciąga się od portów Morza Północnego w Antwerpii, Rotterdamie, Amsterdamie, Bremie i Hamburgu przez Polskę do granicy białoruskiej i do portów państw bałtyckich w Kłajpedzie, Windawie (Ventspils), Rydze i Tallinnie, jak również do Helsinek. Obejmuje on trasy kolejowe, drogowe, porty lotnicze, terminale kolejowo-drogowe, śródlądową drogę wodną „Mittelland Kanal” oraz połączenia „autostrady morskiej” do Finlandii. Kluczowym projektem jest Rail Baltica, prowadząca z północno-wschodniej Polski do Kowna, Rygi i Tallinna

Rząd upoważnił ministra infrastruktury i rozwoju do prowadzenia negocjacji z KE oraz zatwierdzenia planów pracy (oraz ich zmian) dla przebiegających przez Polskę korytarzy sieci bazowej TEN-T:  Bałtyk-Adriatyk oraz Morze Północne-Bałtyk.

Na stronie Komisji Europejskiej dostępne są załączniki do planów pracy dla korytarzy sieci bazowej TEN-T, w tym listy projektów kluczowych w danym korytarzu. Zarówno plan pracy, jak i załączniki podlegać będą cyklicznym aktualizacjom.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł ŁKA: dążymy do jak najlepszej oferty przewozowej ŁKA: dążymy do jak najlepszej oferty przewozowej
Następny artykuł UTK: niesprawne wagony InterRegio „Piast” UTK: niesprawne wagony InterRegio „Piast”