PLK: dziesięciokrotnie większa prędkość na moście w Tryńczy

PLK: dziesięciokrotnie większa prędkość na moście w Tryńczy

08 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od 8 maja do 13 czerwca wstrzymany został ruch pociągów na linii kolejowej 68 Lublin – Przeworsk.  Na tej trasie kursuje w ciągu doby sześć pociągów pasażerskich oraz 26 pociągów towarowych, w tym składy przewożące paliwo z Płocka, zaś na Śląsk rudę żelaza oraz węgiel.

Fot. PKP PLK

Zatrzymanie ruchu na ponad miesiąc jest związane z planowanym na lipiec zakończeniem wszelkich prac przy łączeniu torów z nowym mostem kolejowym w Tryńczy nad rzeką Wisłok.

Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowała, że rozpoczęta we wrześniu ubiegłego roku inwestycja ma duże znaczenie dla bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego między Lublinem a Przeworskiem. Po jej zakończeniu prędkość przejazdu przez rzekę zwiększy się z 10 km/h do 100 km/h. Inwestycja obejmuje również przebudowę torów na długości ok. 1000 metrów, sieci trakcyjnej, energetycznej, telekomunikacyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także zabezpieczenie podpór sąsiedniego zabytkowego mostu i umocnienie brzegów rzeki Wisłok.

Nowy, trójprzęsłowy most w Tryńczy ma stalową konstrukcję kratownicową i jest jednym z najdłuższych mostów kolejowych na Podkarpaciu. Długość przeprawy to 209 metrów, a szerokość 7,2 metra.    

W związku z przebudową mostu od 8 maja do 13 czerwca zamiast pociągów REGIO na odcinku Przeworsk – Stalowa Wola – Rozwadów – Przeworsk będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Autobus komunikacji zastępczej pojedzie z pominięciem stacji Łętownia. Jak podał portal Nowiny24, powołując się na przedstawiciela podkarpackiego oddziału Przewozów Regionalnych stację pominięto, gdyż droga z Nowej Sarzyny przez Łętownię do Rudnika to wąski odcinek w bardzo złym stanie technicznym. Uwzględnienie w rozkładzie stacji Łętownia wydłużyłoby zatem dodatkowo czas przejazdu. Już bez tego podróż autobusem zastępczym będzie o 16 minut dłuższa od czasu przejazdu pociągu.

Zamknięcie linii wiąże się z utrudnieniami także w przewozach towarów. Jak poinformowało biuro prasowe PKP Cargo SA wstrzymanie ruchu na okres około pięciu tygodni dotyczy linii nr 68, która dotychczas eksploatowana była jako główna linia objazdowa z powodu zamknięć na linii nr 91 Kraków-Medyka.

- W porozumieniu z PKP PLK wypracowano rozwiązanie, zgodnie z którym realizowane przewozy, w tym przewozy PKP CARGO, "przerzucone” będą na linie objazdowe, czyli l. nr 71, l. nr 25 oraz l. nr 106 i 108 (pociągi z kierunku Medyka na kierunek Stróże, Nowy Sącz, Muszyna). Stosowne przesunięcia w lokacji lokomotyw spalinowych zostały zadysponowane, tak aby w maksymalnie wysokim stopniu zneutralizować negatywne skutki tego zamknięcia dla naszych klientów- poinformowało PKP Cargo.