Pierwotnie remont miał zakończyć się w lutym tego roku, potem w maju, a teraz wykonawca robót, czyli Energopol Szczecin deklaruje zakończenie prac do 15 czerwca. Nieoficjalnie mówi się, że także ten termin jest zagrożony – informuje "Głos Szczeciński".
Chociaż prezes Tramwajów Szczecińskich zapewnia, że trzyma rękę na pulsie, to np. wciąż nie wiadomo kiedy będzie zamknięty most Portowy nad Parnicą. Przeprawa zostanie całkowicie wyłączona z ruchu w czasie jednego z weekendów. Prace będą skoordynowane z wymianą dylatacji.
W połowie kwietnia generalny wykonawca zgłosił zakończenie zasadniczych robót na budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Jednak, zakończenie nie oznacza, że z placu budowy znikają budowlańcy, gdyż czeka ich jeszcze procedura odbiorów technicznych, które mają potrwać ok. dwóch tygodni. Dopiero po ich zakończeniu zapadnie ostateczna decyzja o oddaniu linii do eksploatacji.
Umowę na stworzenie pierwszej trasy tramwajowej, która połączy lewo i prawobrzeże miasta podpisano dokładnie 2 lata temu. Przez ten czas konsorcjum firm Strabag i Szybki Tramwaj wybudowało m.in. 8 km torów tramwajowych, nowe przystanki, estakady, kładki oraz drogi i inne niezbędne elementy. Koszt inwestycji wynosi prawie 189 mln zł, z czego ponad 86 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania.