KOW promuje się w Seulu

KOW promuje się w Seulu

28 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podczas 10. Międzynarodowej Konferencji Towarowej w Seulu Dariusz Kostrzębski, prezes KOW podkreślał dotychczasowe zaangażowanie wydawcy „Kuriera Kolejowego” na rzecz wzrostu przewozów kolejowych w Polsce i Europie.

Fot. Kurier Kolejowy

Przybliżył również uczestnikom konferencji tegoroczne projekty realizowanie przez KOW, m.in. Polsko-Kazachstańskie Forum Współpracy Transportowo-Logistycznej, które odbędzie się 17 września w Ałmaty oraz dedykowane tej samej branży wydarzenia na Białorusi. W październiku, w ramach Białoruskiego Tygodnia Transportowo-Logistycznego, odbywającego się co roku w Mińsku, KOW po raz drugi zorganizuje polskie stoisko narodowe oraz  Polsko-Białoruski Okrągły Stół, którego uczestnicy rozmawiać będą na temat możliwości rozwoju współpracy pomiędzy Polską i Białorusią w zakresie szeroko rozumianego transportu.

Przedmiotem 10. Międzynarodowej Konferencji Towarowej są transkontynentalne przewozy Azja - Europa – Azja. Obok prezesa KOW nt. rozwoju tego rodzaju przewozów wypowiadali się przedstawiciele Kolei Kazachstańskich, Kolei Rosyjskich, Kolei Koreańskich, Kolei Azerskich, azjatyckich spółek kolejowych i naukowcy.

Obecni podczas wydarzeń w Seulu Jakub Karnowski, prezes PKP SA oraz Adam Purwin, prezes PKP Cargo prowadzili z kolei rozmowy bilateralne z przedstawicielami europejskich i azjatyckich spółek sektora kolejowego. W stolicy Korei Południowej w rozmowach biznesowych uczestniczył również Sławomir Piątek, członek rady nadzorczej KOW.

Szczyt Kolejowy OSŻD oraz Międzynarodowa Konferencja Towarowa w Seulu (27-29 maja br.) mają zakończyć się przyjęciem deklaracji seulskiej, mówiącej o rosnącej roli transportu kolejowego w międzykontynentalnych przewozach towarowych oraz coraz większym zainteresowaniu realizacją przewozów kontenerowych na linii Azja-Europa- Azja, z półwyspem Koreańskim włącznie. W dokumencie mocno zaakcentowano również rolę transportu kolejowego w osiąganiu wzrostu ekonomicznego w krajach Europy, Azji i regionu Oceanu Spokojnego. Z tego względu ważne jest tu zwiększanie konkurencyjności  kolejowego transportu na kontynencie euroazjatyckim. Przedstwiciele tych rynków oczekują również polepszenia międzynarodowych przewozów towarowych koleją, m.in. w zakresie dostępności i szybkości, co leży zarówno w interesie odbiorców towarów, jak i samych przewoźników.