Zielona Góra – stacja wygodniejsza dla pasażerów

Zielona Góra – stacja wygodniejsza dla pasażerów

11 czerwca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w czerwcu umowę wartą 24 mln zł na przebudowę stacji Zielona Góra. Poprawi się obsługa podróżnych dzięki nowym peronom, windom, systemowi informacji. Wymiana torów i rozjazdów usprawni kursowanie pociągów. Modernizacja przejazdu podniesie poziom bezpieczeństwa i ułatwi komunikację w mieście.

Fot. PKP PLK

Na stacji Zielona Góra przebudowane zostaną perony. Podróżni zyskają lepsze warunki obsługi. Będą nowe wiaty, poprawi się oznakowanie i system informacji o pociągach. Istotną zmianą będzie wydłużenie peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Dzięki temu faktycznie powstanie nowy peron oznaczony 1A. Zapewni on dodatkową obsługę pociągów.

Komunikacja na stacji będzie wygodniejsza dla wszystkich, gdyż przebudowane zostanie podziemne przejście między peronami 1 a 2. Dodatkowo pojawią się tam dwie windy dla niepełnosprawnych. Dzięki temu dworzec w Zielonej Górze będzie miał taki standard, jaki wprowadza PLK na wszystkich stacjach.

Prace obejmują także przebudowę układu torowego stacji, czyli usprawnienie kursowania pociągów. Wymienione zostaną podkłady i szyny oraz rozjazdy.

W ramach zadania wyremontowany będzie wiadukt nad ulicą Batorego oraz przejazd kolejowy na ulicy Zagłoby. Pozwoli to na przeniesienie manewrów składów pasażerskich na wschodnią stronę stacji (w stronę Przylepu) i ograniczenie zamykania przejazdu kolejowo – drogowego.

Perony i tory będą remontowane sukcesywnie, bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Wykonawca wprowadzi niezbędne zabezpieczenie i oznakowanie terenu.

Prace zakończą się latem 2016 r. Koszt wynosi 24,1 mln zł (brutto). Wykonawcą jest firma ZUE z Krakowa

Zadanie jest prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Nadodrzanki.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł W Rosji skazano szefa Promtractor Wagon W Rosji skazano szefa Promtractor Wagon
Następny artykuł CZT: wysokość nowych peronów nie spełnia norm CZT: wysokość nowych peronów nie spełnia norm