Zapasy wody, klimatyzacja na największych dworcach oraz w coraz większej liczbie pociągów PKP Intercity. Grupa PKP jest przygotowana do udzielenia pomocy podróżnym w trudnych warunkach pogodowych spowodowanych wysokimi temperaturami - poinformowała spółka w komunikacie.
W związku z panującymi w Polsce upałami spółki grupy PKP podjęły działania w celu zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortu podróży i oczekiwania na pociąg.
W przypadku opóźnień pociągów PKP Intercity (powyżej 30 minut), na 40 dworcach, pasażerowie otrzymają napoje i poczęstunki.
Spośród 600 dworców obsługujących ruch pasażerski na ośmiu największych (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) napoje otrzymają także grupy młodzieży, osoby z małymi dziećmi, osoby starsze, które dłuższy czas oczekują na dworcach na pociągi.
W przypadku awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym, w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściach pociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, pasażerowie niezwłocznie otrzymają napoje. Napoje będą wydawane pasażerom także w razie ewentualnych opóźnień pociągów.
Jak wynika z informacji przekazanej przez biuro prasowe centrali PKP SA na 23 dworcach (spośród 600 obsługujących ruch pasażerski) działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. Zasugerowano też odpoczywanie w klimatyzowanych lokalach komercyjnych, np. kawiarniach.
Pracownicy dworców mają niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity zostały przeszkolone z zasad udzielania pierwszej pomocy - zapewnia spółka.