We wtorek zakończy się powinien montaż dwóch ostatnich przęseł mostu nad Wartą w Starołęce. Wcześniej wykonawca odrestaurował filary, wzmocnił przyczółki i zamontował cztery nowe przęsła. Inwestycja za 17 milionów złotych ma usprawnić ruch pociągów między Poznaniem a Kluczborkiem.
W ostatnim etapie prac zaplanowanym na wtorek 7 lipca dwa elementy ważące łącznie 105 ton, zostaną podniesione w dwóch etapach specjalnym dźwigiem. Osadzenie ich będzie ukoronowaniem konstrukcji ważącej ponad 780 ton. W operację zaangażowanych będzie łącznie prawie 40 osób.
Ułożenie nowej konstrukcji umożliwi kolejarzom rozpoczęcie montażu nowych torów i sieci trakcyjnej. Ten etap prac ma zakończyć się w listopadzie. Dotychczas pod nadzorem konserwatora zabytków, wzmocniono i odrestaurowano trzy filary przeprawy. Cztery nowe przęsła przed montażem zabezpieczono warstwą antykorozyjną. Kończą się prace renowacyjne i wzmacniające przyczółki. Kratownice mostu zostały odrestaurowane i staną się ponownie elementami mostu.
W kolejnym wyremontowana zostanie druga część mostu. Realizację tego przedsięwzięcia zaplanowano w 2016 r.
Remont mostu kolejowego w Starołęce jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie kolejowej Kluczbork – Poznań.
Wykonano już rewitalizację ponad 125 km torów, 14 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo – drogowych. Dzięki modernizacji pociągi na trasie Kluczbork – Poznań będą mogły jechać z prędkością 120 km/h.