-Rosja chce wziąć udział w rekonstrukcji linii kolejowej do Ułan Bator - poinformował o tym w czwartek Maksym Sokołow, szef resortu transportu Federacji Rosyskiej w czasie spotkania z dziennikarzami na odnowionym dworcu w Ufie w republice Baszkirii.
Rosja chce wziąć udział w rekonstrukcji linii kolejowej do Ułan Bator - poinformował o tym w czwartek Maksym Sokołow, szef resortu transportu Federacji Rosyskiej w czasie spotkania z dziennikarzami na odnowionym dworcu w Ufie, w republice Baszkirii.
-Aktywnie współpracujemy z partnerami mongolskimi nad utworzeniem nowych korytarzy. Oprócz „Jedwabnego Szlaku” oni chcą transportowych korytarzy z dostępem do magistrali Bajkalsko-Amurskiej oraz Transsyberyjskiej – poinformował minister Sokołow.
Wyjaśnił, że omawiana jest rekonstrukcja i rozbudowa lini do Ułan-Bator, zarządzanej przez Koleje Rosyjskie(RŻD). Na tym odcinku planuje się udział rządu rosyjskiego.
We wrześniu zeszłego roku RŻD wraz z mongolskim ministerstwem dróg i transportu podpisały porozumienie o partnerstwie strategicznym w rozbudowie i elektryfikacji tego szlaku. Minister dodał.że Rosja gotowa jest umożliwić Mongolii wykorzystanie rosyjskich portów na Dalekim Wschodzie dla transportu mongolskich towarów.
Wiosną tego roku po wizycie polskiej misji gospodarczej w Ułan-Bator firma Tines informowała, ze jest zainteresowana udziałem w rozbudowie kolei w Mongolii. Tines ogłosił chęć współudziału w budowie linii kolejowej z Sukhbaataru do Altanbulagu, która jest w fazie wstępnego projektowania.
Mongolia posiada szerokotorową sieć kolejową o długości 1815 km. Jej główny szlak o długości 1110 km (zbudowany w 1949 r.) biegnie w osi północ-południe i łączy Irkuck z Pekinem.