PKP IC: system sprzedaży biletów on-line działa prawidłowo

PKP IC: system sprzedaży biletów on-line działa prawidłowo

16 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity informuje, że pasażerowie mogą już kupować bilety w internetowym systemie sprzedaży bez przeszkód. W środę po południu została przywrócona pełna funkcjonalność systemu.

Fot. Kuba Gułajewski

Bilety na przejazdy krajowymi pociągami PKP Intercity oraz na wybrane pociągi jadące za granicę dostępne są na stronie przewoźnika.

Jak informuje PKP Intercity, przyczyną czasowych trudności w zakupie biletów on – line (wydłużony proces realizacji transakcji) była poniedziałkowa awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi.

Przypomnijmy, w związku z awarią systemu informatycznego PKP Intercity, uniemożliwiającą podróżnym zakup biletów przez Internet, odwołany ze stanowiska został prezes PKP Informatyki.

Jak tłumaczy PKP Informatyka, podstawową przyczyną awarii były błędy jednego z modułów systemu sprzedaży i rezerwacji biletów. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu. W tym czasie sprzedaż w kasach, biletomatach, przez aplikację mobilną oraz w pociągach u konduktorów działała bez zakłóceń.

– Decyzje, sprawne działania oraz zaangażowanie sztabu operacyjnego przyniosły oczekiwane rezultaty. Naszym celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności internetowej sprzedaży biletów – mówi Adam Filutowski, pełniący obowiązki prezesa zarządu PKP Informatyka. – Wyciągamy wnioski i planujemy kolejne działania, które usprawnią działanie systemu sprzedaży i rezerwacji biletów – dodaje.