Ruszyła restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Ruszyła restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

16 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Przewozów Regionalnych (PR) jednogłośnie podjęło uchwałę w sprawie obniżenia kapitału zakładowego spółki z jednoczesnym jego podwyższeniem. Ma to umożliwić Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) objęcie większościowego pakietu udziałów spółki.

Fot. Patryk Farana

Zgodnie z założeniami Przewozy Regionalne zostaną dokapitalizowane co najmniej 770 mln zł. Środki tesą zarezerwowane w tegorocznym budżecie państwa i będą przeznaczone na spłatę długów oraz na restrukturyzację i rozwój spółki.

– Jednogłośnie podjęta dzisiaj uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników stwarza realną szansę na skuteczną restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Stawką jest odzyskanie przez spółkę długotrwałej rentowności oraz zdolności inwestycyjnych. Jest to ambitne zadanie, które wymaga konsekwentnej realizacji planów zgodnie z przyjętym harmonogramem – powiedział Marek Szczepański, wiceprezes ARP.

Ważnym elementem procesu restrukturyzacji spółki będzie przekazanie Komisji Europejskiej szczegółowego planu działań naprawczych. Akceptacja tego planu oraz wprowadzenie go w życie ma pozwolić Przewozom Regionalnym na odzyskanie rentowności i umożliwienie inwestycji. PR planują modernizację obecnego taboru i zakup nowego, co w rezultacie pozytywnie przełoży się na wyższą jakość świadczonych usług przewozowych.

–  Nie ma innej drogi dla Przewozów Regionalnych niż obecny, zaakceptowany przez właścicieli plan restrukturyzacji. Spłata historycznego zadłużenia, szereg wewnętrznych inicjatyw naprawczych oraz wieloletnie umowy PSC umożliwią nam dalszy rozwój oraz skuteczne konkurowanie na rynku przewozów regionalnych. I to nie tylko ceną, ale  przede wszystkim jakością oferowanych usług – powiedział Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – W okresie realizacji planu restrukturyzacji spółka planuje wymienić ok. 250 pojazdów – dodał.

Aby restrukturyzacja Przewozów Regionalnych zakończyła się sukcesem, konieczne jest spełnienie wielu warunków, w tym m.in. wejście w życie zmiany ustawy o Funduszu Kolejowym przedłużającej jego funkcjonowanie do końca 2020 r.

Proces dofinansowania Przewozów Regionalnych i objęcie większościowego pakietu udziałów przez ARP S.A. ma się rozpocząć, zgodnie z harmonogramem, jesienią tego roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Polska wyda ponad 67 mld zł na kolej do 2023 r. Polska wyda ponad 67 mld zł na kolej do 2023 r.
Następny artykuł Gdynia: na Kamienną Górę wjedziesz kolejką Gdynia: na Kamienną Górę wjedziesz kolejką