Transport miejski Poznańskie tramwaje szybciej wrócą na PST

Poznańskie tramwaje szybciej wrócą na PST

18 sierpnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, mimo dokuczliwych upałów pracowali na trzy zmiany, 24 godziny na dobę,  przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to, by szybciej zakończyć remont na PST i przywrócić komunikację tramwajową na trasie - tydzień przed rozpoczęciem  roku szkolnego.

Fot. MPK Poznań

Remont  sieci trakcyjnej na PST był absolutnie konieczny, bo takich prac nie przeprowadzono od chwili uruchomienia trasy, czyli od 18 lat. Zaplanowano je na okres wakacyjny, kiedy z tej trasy korzysta najmniej pasażerów.

– Gruntowny remont sieci trakcyjnej na PST dotyczył 8 kilometrów toru pojedynczego – mówi Łukasz Soszyński, kierownik Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji. – Wymieniliśmy drut jezdny, liny nośne, linki pionowe, osprzęt sieciowy i wymalowaliśmy słupy trakcyjne zgodnie z obowiązującą kolorystyką wprowadzoną przez Plastyka Miejskiego.

Remont miał trwać do 30 sierpnia. Ale PST to trasa kluczowa nie tylko dla północnej części Poznania, dlatego podjęto decyzję o prowadzeniu prac na trzy zmiany, również w niedziele i święta. MPK zależało na tym, by tramwaje jak najszybciej wróciły na PST.

– Udało nam się wcześniej zakończyć remont dzięki zaangażowaniu naszych ludzi, bo wszystkie prace wykonywaliśmy własnymi siłami – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. – Koszmarne upały dawały się ludziom we znaki, a mimo to pracowali z pełnym poświęceniem. I to głównie dzięki nim prace udało się ukończyć tydzień przed planowanym terminem. 

W najbliższy weekend na PST odbędą się jeszcze próby techniczne i tramwaje będą mogły wrócić na trasę  już w najbliższy poniedziałek, 24 sierpnia, tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Przed rozpoczęciem prac na PST pojawiały się liczne pytania czy remontu sieci nie można byłoby wykonywać na jednym torze, tak aby po drugim torze mógł odbywać się np. ruch wahadłowy. Otóż - jak tłumaczy MPK - uwzględniając specyfikę zasilania trakcji tramwajowej, a szczególnie trasy PST, gdzie sekcjonowanie zasilania odbywa się podłużnie, ze względów technicznych i bezpieczeństwa nie było takiej możliwości.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pierwszy przejazd po trasie SST w Szczecinie Pierwszy przejazd po trasie SST w Szczecinie
Następny artykuł Bombardier EBI Cab 2000 dla EP09 z zezwoleniem UTK Bombardier EBI Cab 2000 dla EP09 z zezwoleniem UTK