Łódź Fabryczna: montaż torów w tunelu na finiszu

Łódź Fabryczna: montaż torów w tunelu na finiszu

14 września 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Kończy się montaż torów w tunelu prowadzącym do nowego Dworca Łódź Fabryczna. Niebawem będą montowane w nim instalacje i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Fot. nlf-b2.pl

Postępują prace konstrukcyjne tunelu na odcinku pod wiaduktem drogowo-tramwajowym w ul. Kopcińskiego - wybudowanie tego odcinka podziemnego przejazdu było jednym z największych wyzwań technicznych dla budowniczych.

– Jesteśmy dobrej myśli, i mamy nadzieję, że na tym etapie nie powinno być już większych problemów z zakończeniem inwestycji – informuje Marcin Zaręba, dyrektor kontaktu NLF Torpol-Astaldi.

Tunel ma 1,7 km długości i kończy się 16,5 m pod ziemią, co stanowiło spore wyzwanie konstrukcyjne ze względu na trudny geologicznie teren i obecność wód podziemnych. Grubość zewnętrznych ścian tunelu przekracza 1 m, natomiast płyty górnej sięga nawet 2,5 m.

Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec roku.

Wartość całego projektu to 1,75 mld złotych. Prace współfinansowane przez Unię Europejską mają zostać wykonane i rozliczone jeszcze w tym roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł UTK: zły stan dziewiątego przejazdu kolejowego na linii 139 UTK: zły stan dziewiątego przejazdu kolejowego na linii 139
Następny artykuł Jaki los spotka Kartę Mazowiecką? Jaki los spotka Kartę Mazowiecką?