Stadler Rail ma nową spółkę w Australii

Stadler Rail ma nową spółkę w Australii

19 listopada 2015 | Autor: ARR | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler Rail zakłada nową spółkę w Australii – Stadler Australia. Firma otworzyła w Sydney biuro, aby móc uczestniczyć w miejscowych przetargach i obsługiwać lokalny rynek. Moment do tego jest korzystny: rząd zamierza w najbliższym czasie przeznaczyć znaczne środki na inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną, a tym samym wesprzeć również rozwój ruchu kolejowego. Ekspansja w Australii oraz w regionie Azji i Pacyfiku jest dla koncernu Stadler Rail częścią strategicznego procesu budowania nowej pozycji.

Fot. Stadler Rail

Stadler Rail zaobserwował w Australii oraz w regionie Azji i Pacyfiku rosnący popyt na szybkie, nowoczesne i lekkie pociągi z aluminium oraz tramwaje i pojazdy kolei miejskiej i podjął decyzję o wejściu na ten rynek ze swoim portfolio produktów. W tym celu firma zakłada spółkę pod nazwą Stadler Australia i otwiera biuro w Sydney, które będzie obsługiwało lokalny rynek.

– Australia oraz region Azji i Pacyfiku dają firmie Stadler Rail doskonałe możliwości działalności gospodarczej – powiedział Peter Jenelten, członek kierownictwa koncernu i szef sprzedaży i marketingu, przy okazji wczorajszej konferencji prasowej w Sydney.

Stadler Rail w najbliższych miesiącach weźmie udziałw wielu przetargach w Australii oraz regionie Azji i Pacyfiku.

– Zapowiedź nowego australijskiego premiera Malcolma Turnbulla, że rząd po raz pierwszy chce zainwestować środki publiczne w infrastrukturę komunikacyjną, jest ważnym sygnałem. Środki te dadzą impuls dla nowych projektów związanych z produkcją pojazdów kolejowych na całym kontynencie. Dochodzą do tego różnego rodzaju projekty będące już w toku. Dlatego jest to dla Stadler Rail dobry moment do wejścia na ten rynek – dodaje Peter Jenelten.

Stadler Rail zamierza założyć w Australii spółkę joint venture zajmującą się montażem pojazdów. Elementy taboru kolejowego ze Szwajcarii i Europy będą transportowane do Australii drogą morską. W ten sam sposób firma chce działać w przypadku projektu realizowanego w Teksasie. Droga morska do Australii jest wprawdzie nieco dłuższa, jednak zasada transportu pozostaje taka sama.

Koncentrując się na rynkach europejskich koncern Stadler Rail mocno odczuł kryzys zadłużeniowy w UE w roku 2010 i związane z nim wstrząsy walutowe w latach 2012 i 2015. Trzy spośród sześciu tysięcy pracowników zatrudnionych jest w Szwajcarii, udział procentowy eksportu w wyniku firmy wynosi ponad 50 proc., a konsolidacja odbywa się we frankach szwajcarskich - doprowadziło to do zmniejszenia obrotu o 200 do 300 mln franków. Zarząd koncernu zareagował na tę sytuację bardzo szybko i dostosował strategię działania. Celem było wzmocnienie działalności poprzez wejście w nowe segmenty rynku, takie jak pociągi dużej prędkości, metro i lokomotywy, wprowadzenie nowych produktów oraz wejście na nowe rynki. Sukces nadszedł wraz z uzyskaniem zlecenia na pociągi dużej prędkości dla szwajcarskich kolei państwowych oraz na pojazdy dla berlińskiego metra. Dodatkowo koncern Stadler Rail przejął od firmy Vossloh zakład produkujący lokomotywy
w Walencji. Wraz z rozwojem aktywności w USA i rozpoczęciem produkcji na miejscu oraz wejściem na rynek w Wielkiej Brytanii i Australii firma w dużym stopniu kończy strategiczny proces budowania nowej pozycji.