Z Miechowa do Krakowa najszybciej koleją

Z Miechowa do Krakowa najszybciej koleją

26 listopada 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie oraz nowoczesne urządzenia sterowania ruchem zapewnią lepszą obsługę podróżnych i przejazd większej liczby pociągów. Trasa z Kozłowa do Krakowa, ważna dla aglomeracji krakowskiej i łącząca stolice Mazowsza i Małopolski, zyskała nowe możliwości.

Fot. PKP PLK

Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych w Słomnikach i Miechowie trasa Warszawa – Kraków zyskuje lepszą przepustowość - pozwala na uruchomienie większej liczby pociągów dalekobieżnych oraz nowych połączeń w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od nowego rozkładu jazdy 2015/2016 na odcinku Kraków – Miechów podróżni skorzystają z nowej oferty - 7 par pociągów Kolei Małopolskich.  Przejazd zajmie ok. 40 min i jest konkurencją dla innych środków transportu. Nowe perony zapewnią postój pociągom regionalnym bez zajmowania toru dla ruchu dalekobieżnego. Podniesie się poziom bezpieczeństwa i efektywność wykorzystania trasy kolejowej. 200-metrowe perony w Słomnikach i Miechowie zapewnią oczekiwaną obsługę podróżnych i dobry dostęp do pociągów. Wyposażone są w wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Obiekty i dojścia spełniają również wymagania w zakresie obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace przy peronach w Słomnikach i Miechowie kosztowały ok 3,4 mln zł.

Sprawniej dla dalekobieżnych połączeń

Dzięki możliwości zatrzymywania się pociągów regionalnych przy dodatkowych peronach bocznych, nastąpi poprawa przepustowości linii kolejowej i usprawnienie ruchu dalekobieżnego. W efekcie szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, wyprzedzając pociągi regionalne. Dzięki inwestycjom PLK na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, przewoźnik Intercity przedstawia nową, powiększoną ofertę dla podróżnych. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par więcej pociągów między Kozłowem a Krakowem.

Nowoczesne urządzenia

Lepszą przepustowość (większą liczbę pociągów) i szybsze oraz wygodniejsze podróżowanie na trasie Warszawa – Kraków, umożliwia system samoczynnej blokady liniowej, zamontowany przez PLK na odcinkach Miechów - Słomniki i Niedźwiedź – Zastów. Zarządca infrastruktury kontynuuje rozbudowę systemu między Kozłowem a Miechowem.

W ostatnich latach PLK przeznaczyły 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK