Bombardier dostarczył pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w Polsce

Bombardier dostarczył pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w Polsce

04 grudnia 2015 | Źródło: Bombardier Transportation
PODZIEL SIĘ

Bombardier Transportation zakończył dostawę Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2 na odcinek Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna linii E30. Tym samym spółka jako pierwsza w Polsce zakończyła wdrażanie nowej europejskiej technologii dla krajowego systemu sterowania ruchem kolejowym.  

Fot. Bombardier Transportation

Zakres kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe obejmował dostawę, instalację, testy i uruchomienie systemu sterowania ruchem kolejowym BOMBARDIER INTERFLO 450, obejmującego część pokładową i przytorową. W ramach projektu istniejący system sterowania ruchem był modernizowany do standardu ERTMS poziomu 2 bez zakłóceń w prowadzonych pracach przewozowych. Linia E30 objęta jest programem modernizacji paneuropejskich korytarzy transportowych, mającym na celu zapewnienie ich interoperacyjności. W związku z tym, że modernizowany odcinek linii E30 stanowi połączenie z zachodnią granicą Polski, prace były koordynowane z niemieckimi przewoźnikami kolejowymi.

Instalacja pierwszego systemu ERTMS poziomu 2 w Polsce wymagała uzyskania szeregu istotnych zezwoleń. W pierwszej połowie roku Bombardier uzyskał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pokładowego systemu EBI Cab 2000 i jest jedynym dostawcą, który posiada takie zezwolenie na stosowanie urządzeń pokładowych ERTMS z narodowym systemem sterowania ruchem kolejowym w Polsce (SHP-STM).

– Jako pionierzy w dziedzinie technologii sterowania ruchem kolejowym, z wielką przyjemnością ogłaszamy zakończenie realizacji tego projektu dla naszego bliskiego partnera, PKP PLK. Jest to początek większych możliwości i oczekiwań w zakresie efektywnego podróżowania przez Polskę z wykorzystaniem wzajemnie połączonych systemów transportowych. Ponadto, stanowi on odzwierciedlenie naszej unikalnej znajomości rynku sterowania ruchem kolejowym w Polsce – powiedział Sławomir Nalewajka, prezes spółek dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation w Polsce.

W Polsce rozwiązania z rodziny systemów BOMBARDIER INTERFLO 450 są obecnie instalowane w ramach innych projektów, w tym na kolejnym odcinku linii E30, na linii E65 oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Kompleksowe informacje nt. ERTMS zostały zgromadzone w jedynej na polskim rynku publikacji pt. "Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym". Przegląd funkcji i rozwiązań technicznych – od idei do wdrożeń i eksploatacji”, zrealizowanej przez KOW, wydawcę „Kuriera Kolejowego”. Szczegóły nt. zawartości pozycji dostępne są na stronie podreczniki.kow.com.pl. Zachęcamy do jej zakupu w naszym sklepie internetowym sklep.kow.com.pl.