Newag przekazał pierwszego Dragona spółce Freightliner PL

Newag przekazał pierwszego Dragona spółce Freightliner PL

09 czerwca 2016 | Źródło: Newag
PODZIEL SIĘ

Podczas uroczystości na stacji Warszawa Wschodnia, nowosądecki Newag przekazał do użytkowania Freightlinerowi PL pierwszą z pięciu zamówionych lokomotyw „Dragon”.  Podczas ceremonii lokomotywie nadano imię Ernesta Malinowskiego, wybitnego polskiego inżyniera kolejowego, budowniczego kolei Transandyjskiej w Peru.

Fot. Dominik Skudlarski

- Inwestowanie w nowoczesny tabor kolejowy to jedyna szansa na odbudowę wizerunku kolei, który często jest kojarzony z niemal antycznym, 50-letnim taborem, nieprzewidywalnością i usługami niskiej jakości. Freightliner od początku swojej historii realizuje strategię maksymalnej efektywności w oparciu o nowe i niezawodne lokomotywy oraz wagony. Średni wiek naszych lokomotyw to ok. 8 lat. Wierzymy jednak, że kto się nie rozwija ten się cofa. Z tego względu zdecydowaliśmy się uzupełnić naszą flotę o nowe, 6-osiowe elektryczne lokomotywy Dragon, wyposażone w dodatkowy silnik spalinowy. – powiedział Konstantin Skorik, prezes Freightliner PL. - Produkcja taboru może stać się polską inteligentną specjalizacją, ale tylko wtedy, gdy polscy przewoźnicy będą kupowali polski tabor. Z tego względu jesteśmy szczególnie dumni, że zamówiliśmy lokomotywy zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce, tworząc tu specjalistyczny know-how oraz miejsca pracy-  dodał Skorik

- Z zaszczytem i dumą, w dniu dzisiejszym mogę oficjalnie przekazać w ręce Zarządu Freightliner PL pierwszą z trzech dostarczonych lokomotyw sześcioosiowych Dragon E6ACTd. Jesteśmy przekonani, że spełni ona oczekiwania naszych Partnerów, a niezawodność i gotowość techniczna (99,3 oraz 99,5 odpowiednio) znacząco zredukują nakłady finansowe na rezerwę taborową – powiedział podczas uroczystości - Józef Michalik, wiceprezes Newagu . Jak dodał pzekazywana lokomotywa sześcioosiowa jest pierwszą tej klasy lokomotywą elektryczną wyprodukowaną w Polsce wyposażoną w tzw. spalinowy moduł dojazdowy) umożliwiający jej eksploatację na niezelektryfikowanych bocznicach kolejowych.

- Cieszę się, że ING Lease ma swój udział w rozwoju polskiego rynku kolejowego. Finansujemy nowoczesne, unikatowe projekty, wspierające rozwój transportu w Polsce. Ta transakcja to kolejna już realizacja projektu z naszym wieloletnim partnerem - firmą Newag – powiedziała Ewa Łuniewska, prezes ING Lease. - Wpisuje się ona w naszą strategię, zgodnie z którą skupiamy się na budowaniu długoterminowych relacji oraz zapewniamy finansowanie dopasowane do oczekiwań klientów – zaznaczyła Łuniewska.

Dragony to nowoczesne, 6-osiowelokomotywy elektryczne, wyposażone w dodatkowy silnik spalinowy do prac na bocznicach i liniach niezelektryfikowanych. Co szczególnie istotne, lokomotywy zostały w pełni zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Kontrakt został zawarty na początku 2015 roku. Finansowanie wartego niemal 75 mln zł projektu zapewnia ING Lease (Polska).