PKP Intercity przygotowane do ŚDM

PKP Intercity przygotowane do ŚDM

07 lipca 2016 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

280 tys. miejsc w pociągach, 46 składów specjalnych, promocyjny bilet oraz dodatkowe wsparcie podczas planowania podróży, w trakcie przejazdu i już na miejscu – to oferta PKP Intercity dla pielgrzymów udających się na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie.

Fot. Patryk Farana

Przygotowania do Światowych Dni Młodzieży w PKP Intercity objęły każdy obszar funkcjonowania przewoźnika. Najwięcej pracy włożono w przygotowanie taboru, oferty oraz zabezpieczenie dodatkowego wsparcia dla podróżujących.

Pielgrzymi, którzy w drodze do/z Krakowa wybiorą pociągi PKP Intercity mogą liczyć na 280 tys. miejsc w pociągach oraz 46 składów specjalnych. W okresie szczytu przyjazdów i odjazdów, co 7 minut z krakowskiego dworca będzie odjeżdżał pociąg w barwach PKP Intercity.

Równolegle przewoźnik zapewniać będzie obsługę dodatkowych połączeń wakacyjnych, którymi pasażerowie udają się nad morze, w góry czy Mazury. W tym roku jest ich 94 – o 60 więcej niż rok wcześniej.

W celu optymalnego zabezpieczenia taborowego samego wydarzenia, przy równoczesnej realizacji oferty wakacyjnej, przewoźnik podjął szereg działań zabezpieczających odpowiednią liczbę miejsc dla podróżujących. W czasie ŚDM PKP Intercity będzie dysponowało ok. 1300 wagonami oraz 60 składami EZT. W ostatnich 3 miesiącach zintensyfikowano proces napraw i modernizacje wagonów oraz lokomotyw. Od Kolei Czeskich przewoźnik wypożyczył 40 dodatkowych wagonów.

Każdy wagon, co pewien czas musi zostać wyłączony z ruchu i przejść w tym czasie niezbędny przegląd techniczny. W tym roku szereg prac zostało wykonanych wcześniej - zamiast w lipcu, kiedy składy będą najbardziej potrzebne, wagony trafiły do warsztatów już w maju i czerwcu.

PKP Intercity wprowadziły nowe obiegi dla pociągów typu EZT zwiększając ich dostępność. W praktyce oznacza to, że np. pociąg, który tradycyjnie nie kursuje w nocy, w czasie ŚDM będzie wiózł pielgrzymów właśnie w nocy. Natomiast w dzień nadal będzie obsługiwał swoje tradycyjne trasy. Wydłużone będzie 20 pociągów, do Krakowa, które na co dzień kursują np. na trasie Szczecin – Katowice.

Na największych dworcach przygotowana zostanie rezerwa taborowa - dodatkowe wagony oraz lokomotywy, tak by w razie zwiększonej frekwencji na bieżąco wzmacniać pociągi.