LEO Express chce jeździć z Pragi do Warszawy

LEO Express chce jeździć z Pragi do Warszawy

14 września 2016 | Źródło: UTK
PODZIEL SIĘ

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika LEO Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží. Przewoźnik posiada licencję oraz ważny certyfikat bezpieczeństwa część A wydane przez czeskiego regulatora Drážní úřad. Spółka wystąpiła do Prezesa UTK z wnioskiem o wydanie certyfikatu bezpieczeństwa część B. Obecnie toczy się postępowanie administracyjne w sprawie jego wydania.

Fot. LEO Express

LEO Express deklaruje gotowość uruchomienia tego połączenia od 1 listopada 2016 r. Codziennie ma jeździć jedna para pociągów na trasie Praha hl. n., Praha-Libeň, Kolín, Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě, Olomouc hl. n., Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín, Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Sosnowiec Główny, Dabrowa Górnicza, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Cała trasa ma długość 715 km, z czego 366 km przebiega przez terytorium Polski, a 385 km przez Czechy.

Głównym celem planowanej oferty jest przewóz pasażerów między stacjami w Czechach i w Polsce. Przyjazd pociągu do Polski planowany jest w godzinach późnych wieczornych, a wyjazd do Czech w godzinach nocnych. Leo Express adresuje ofertę do osób dotychczas nie korzystających z połączeń kolejowych, a podróżujących samochodem. Przewoźnik zamierza pozyskać klientów  poprzez zaoferowanie bardzo wysokiego standardu i komfortu świadczonych usług oraz atrakcyjnej ceny. Podróż w godzinach nocnych z możliwością oglądania filmów i seriali, przy dostępności wifi na całej trasie i bogatej ofercie cateringowej, mają być dodatkowymi atutami mającymi nakłonić podróżnych do skorzystania z usług czeskiego przewoźnika. LEO Express zakłada przewóz ok. 100 tys. pasażerów rocznie w pierwszym roku działalności, z czego 80% mieliby stanowić podróżni jadący między Czechami i Polską. W kolejnych latach liczba podróżnych miałaby rosnąć. LEO Express nie przewiduje znacznego zainteresowania swoimi połączeniami na odcinkach przebiegających wyłącznie na terenie Polski.

Warto przypomnieć, że czeski przewoźnik próbował już wejść na polski rynek. Wraz Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi, posiadającymi licencję przewoźnika kolejowego planował rozpocząć przewozy na trasie z Katowic do Warszawy. Wniosek o przydzielenie tras odrzuciło jednak PKP PLK. Natomiast 7 listopada 2014 roku LEO Express uruchomił kombinowane połączenie autobusowo-kolejowe relacji Kraków−Praga, obsługiwane na trasie Kraków−Bogumin autobusami, a na trasie Bogumin−Praga pociągami.

Szczegółowa informacja UTK na temat otrzymanego od LEO Express powiadomienia została zamieszczona w zakładce Dostęp do infrastruktury kolejowej/Kabotaż/ Powiadomienia.

Planowany rozkład jazdy pociągów

Praha hl. n.

  (15:13)

Warszawa Wschodnia

 (0:37)

Praha-Libeň

(15:19 – 15:20)

Warszawa Centralna

(0:42 – 0:43)

Kolín

(15:49 – 15:50)

Warszawa Zachodnia

(0:48 – 0:49)

Pardubice hl. n.

(16:08 – 16:09)

Pruszków

(1:04 – 1:05)

Zábřeh na Moravě

(17:00 – 17:01)

Grodzisk Mazowiecki

(1:15 – 1:16)

Olomouc hl. n.

(17:24 – 17:26)

Zawiercie

(3:01 – 3:02)

Přerov

(17:38 – 17:42)

Dabrowa Górnicza

(3:21 – 3:22)

Hranice na Moravě

(17:58 – 17:59)

Sosnowiec Główny

(3:31 – 3:32)

Suchdol nad Odrou

(18:10 – 18:11)

Katowice

(3:41 – 3:43)

Studénka

(18:17 – 18:18)

Tychy

(3:56 – 3:57)

Ostrava-Svinov

(18:26 – 18:28)

Pszczyna

(4:09 – 4:10)

Ostrava hl. n.

(18:34 – 18:36)

Bohumín

(4:51 – 4:55)

Bohumín

(18:43 – 18:47)

Ostrava hl. n.

(5:02 – 5:03)

Pszczyna

(19:25 – 19:26)

Ostrava-Svinov

(5:09 – 5:11)

Tychy

(19:38 – 19:39)

Studénka

(5:19 – 5:20)

Katowice

(19:52 – 19:55)

Suchdol nad Odrou

(5:26 – 5:27)

Sosnowiec Główny

(20:04 – 20:05)

Hranice na Moravě

(5:38 – 5:39)

Dabrowa Górnicza

(20:14 – 20:15)

Přerov

(5:55 – 5:59)

Zawiercie

(20:34 – 20:35)

Olomouc hl. n.

(6:11 – 6:13)

Grodzisk Mazowiecki

(22:20 – 22:21)

Zábřeh na Moravě

(6:34 – 6:35)

Pruszków

(22:31 – 22:32)

Pardubice hl. n.

(7:24 – 7:25)

Warszawa Zachodnia

(22:47 – 22:49)

Kolín

(7:43 – 7:44)

Warszawa Centralna

(22:54 – 22:59)

Praha-Libeň

(8:11 – 8:12)

Warszawa Wschodnia

  (23:04)

Praha hl. n.

(8:19)