InnoTrans: Alstom przedstawił bezemisyjny pociąg Coradia iLint. "To rewolucja na kolei"

InnoTrans: Alstom przedstawił bezemisyjny pociąg Coradia iLint. "To rewolucja na kolei"

20 września 2016 | Autor: RW | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom zaprezentował dzisiaj swój pociąg bezemisyjny na największych targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Pomimo licznych projektów elektryfikacji w wielu krajach, znaczna część sieci kolejowej w Europie pozostanie niezelektryfikowana w dłuższej perspektywie. To sprawia, że liczba pociągów z napędem spalinowym jest nadal wysoka. Jeźdi ich ponad 4000 w samych Niemczech, gdzie połowa sieci kolejowej nie ma sieci trakcyjnej. – Nasz pociąg stanowi ekologiczną alternatywę dla pojadów napędzanych silnikami diesla – powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom.

Fot. Agnieszka Jurewicz

Coradia iLint to nowy pociąg regionalny niepowodujący emisji CO2, alternatywny wobec pociągów z napędem spalinowym. Jest to pociąg zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe, emitujący wyłącznie parę wodną i skroploną wodę, generujący niski poziom hałasu podczas jazdy.

– Alstom jest dumny z wprowadzenia na rynek przełomowego, innowacyjnego rozwiązania w dziedzinie czystego transportu, które będzie stanowić dopełnienie rodziny pociągów regionalnych Coradia. Jestem przekonany, że nasz pojazd zrewolucjonizuje transport kolejowy – oświadczył Henri Poupart-Lafarge.

Alstom jest jednym z pierwszych producentów taboru kolejowego na świecie, którzy opracowali pociąg pasażerski w oparciu o taką technologię. Aby jak najbardziej ułatwić operatorom kolejowym wprowadzenie pociągów Coradia iLint do eksploatacji, Alstom oferuje kompletny pakiet, obejmujący pociąg i usługi serwisowania, jak również całą infrastrukturę wodorową od jednego dostawcy – a to dzięki wsparciu ze strony partnerów.

Wprowadzenie pociągu na rynek jest następstwem listu intencyjnego podpisanego w 2014 roku z niemieckimi krajami związkowymi: Dolną Saksonią, Nadrenią Północną-Westfalią, Badenią-Wirtembergią oraz Urzędem Transportu Publicznego w Hesji, w sprawie sfinansowania projektu rozwoju zeroemisyjnego pociągu o napędzie ogniw paliwowych.

Pociąg planowo ma zacząć regularne kursowanie w 2018 roku – zaznaczył szef Alstomu. – Wbrew pozorom nie jest to tylko pociąg regionalny, chociaż osiąga "tylko" 140 km/h. Dzięki swojej efektywności kosztowej może służyć także do obsługi dłuższych relacji - dodawał.

Regionalne pociągi modułowe z rodziny Coradia udowodniły swoją wartość przez ponad 16 lat eksploatacji na torach. Na całym świecie sprzedano 2400 tych pociągów, które wykazują się wysokim wskaźnikiem gotowości eksploatacyjnej. Coradia iLint bazuje na sprawdzonym w praktyce pociągu z napędem spalinowym, Coradia Lint 54. Będzie on produkowany w Salzgitter, największym zakładzie produkcyjnym Grupy Alstom.

Ponadto na stoisku Alstom, w oparciu o namacalne przykłady, będzie można odkryć, w jaki sposób firma przechodzi przez wszystkie fazy projektów kolejowych dla swoich klientów - projektowanie, budowę, eksploatację, utrzymanie i remont taboru. Firma zaprezentuje m.in. modułowość rodziny pociągów dużej prędkości Avelia, poprzez praktyczny konfigurator. Zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z centrum sterowania, zobaczyć, jak naprawiany jest AGV i odkryć, na czym polega remont pociągu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Specjalnie udekorowane lokomotywy PKP Intercity Specjalnie udekorowane lokomotywy PKP Intercity
Następny artykuł Prezes PKP S.A. na spotkaniu z komisarz ds. transportu UE Violetą Bulc Prezes PKP S.A. na spotkaniu z komisarz ds. transportu UE Violetą Bulc