Transport miejski Stołeczni kontrolerzy będą sprawdzać bilety w jednolitych strojach

Stołeczni kontrolerzy będą sprawdzać bilety w jednolitych strojach

05 lutego 2017 | Źródło: ZTM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Kontrolerzy biletów ZTM będą niebawem swoją pracę wykonywać w eleganckich jednolitych strojach. Staną się jedną z wizytówek nowoczesnej warszawskiej komunikacji miejskiej. Rozpoznawalność kontrolerów może również wpłynąć na to, że część gapowiczów zacznie kasować bilety.

Fot. ZTM Warszawa

„Umundurowani” zostaną zarówno kontrolerzy biletów pracujący na etat jak i ci, którzy sprawdzają bilety na podstawie umowy zlecenia. Strój kontrolera będzie się składał ze spodni wyjściowych w kant w kolorze grafitowym (w wersji zimowej i letniej, w przypadku pań latem zamiast spodni dopuszczalna będzie grafitowa spódnica), wyjściowej grafitowej marynarki (w wersji męskiej i damskiej), białej koszuli z długim lub krótkim rękawem (w okresie letnim), czarnego paska, czarnych butów oraz szarego krawata.

Dodatkowo, w okresie wiosenno-letnim przy niesprzyjającej aurze ubrani będą w czarne letnie kurtki. Czarne kurtki dostosowane do pory roku kontrolerzy będą nosić również zimą. W okresie zimowym zostaną wyposażeni również w zimowe czapki oraz rękawiczki. 

W okresie wiosenno-letnim, czyli od początku maja do końca września, kontrolerzy będą mogli sprawdzać bilety bez krawata oraz w koszuli z rozpiętym jednym guzikiem pod szyją.

Część elementów jednolitych strojów dla kontrolerów już została zakupiona (kurtki letnie i zimowe). Na zakup pozostałych (koszule, marynarki, spodnie, spódnice, krawaty i apaszki) ZTM wkrótce ogłosi przetarg.

Coraz wyższe wpływy ze sprzedaży biletów

W 2015 r. wartość sprzedanych biletów wyniosła ok. 941,7 mln zł. W roku ubiegłym wzrosła o ponad 4,3 mln zł. do ok. 946 mln zł. Największy wartościowy wzrost został zanotowany w sprzedaży biletów w mobilnych automatach biletowych. W 2015 r. pasażerowie kupili w nich bilety o łącznej wartości ok. 63,5 mln zł. W roku 2016 wartość ta wzrosła do ok. 82,2 mln zł.

Duży wartościowy wzrost sprzedaży odnotowany został również w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. W roku 2015 wartość sprzedanych w nich biletów wyniosła ok. 63,5 mln zł. W ubiegłym roku wzrosła do ok. 70 mln zł. Zwiększyła się również wartość biletów kupionych przez pasażerów przez telefon komórkowy. W 2015 r. wyniosła ok. 6,5 mln zł a rok później już było to ok. 9,3 mln zł.

A skoro mowa o wzroście wartości biletów sprzedanych w POP-ach to warto dodać, że zdecydowanie najpopularniejszymi punktami obsługi są te na stacji metra Centrum. Pasażerowie kupili w nich bilety o wartości ok. 11,5 mln zł. Również wielkim zainteresowaniem cieszą się automaty biletowe stojące w obrębie stacji. Pasażerowie kupili w nich bilety na kwotę ok. 15,7 mln zł. Wartość sprzedanych biletów w obrębie stacji Centrum to ok. 27,3 mln zł, co stanowi prawie 3 proc. ogólnej wartości sprzedaży.

W pierwszej piątce najpopularniejszych POP-ów znalazły się również: Dworzec Wileński, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański i Młociny. Najmniej biletów kupili w POP-ach: Świętokrzyska (na linii M2), Stadion Narodowy, Rondo ONZ, Nowy Świat-Uniwersytet i Marymont.

Wpływy ze sprzedaży biletów w 2016 r. były wyższe o ponad 6 mln zł w porównaniu do wpływów z roku 2015 r. Wzrosły z ok. 818 mln zł do ok. 824,6 mln zł.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Maszyniści będą bronić dobrego imienia oczernianych kolejarzy Maszyniści będą bronić dobrego imienia oczernianych kolejarzy
Następny artykuł Poznaniacy będą jeździć Gammą - nieodwołalnie Poznaniacy będą jeździć Gammą - nieodwołalnie