Kontrolerzy biletów ZTM będą niebawem swoją pracę wykonywać w eleganckich jednolitych strojach. Staną się jedną z wizytówek nowoczesnej warszawskiej komunikacji miejskiej. Rozpoznawalność kontrolerów może również wpłynąć na to, że część gapowiczów zacznie kasować bilety.
„Umundurowani” zostaną zarówno kontrolerzy biletów pracujący na etat jak i ci, którzy sprawdzają bilety na podstawie umowy zlecenia. Strój kontrolera będzie się składał ze spodni wyjściowych w kant w kolorze grafitowym (w wersji zimowej i letniej, w przypadku pań latem zamiast spodni dopuszczalna będzie grafitowa spódnica), wyjściowej grafitowej marynarki (w wersji męskiej i damskiej), białej koszuli z długim lub krótkim rękawem (w okresie letnim), czarnego paska, czarnych butów oraz szarego krawata.
Dodatkowo, w okresie wiosenno-letnim przy niesprzyjającej aurze ubrani będą w czarne letnie kurtki. Czarne kurtki dostosowane do pory roku kontrolerzy będą nosić również zimą. W okresie zimowym zostaną wyposażeni również w zimowe czapki oraz rękawiczki.
W okresie wiosenno-letnim, czyli od początku maja do końca września, kontrolerzy będą mogli sprawdzać bilety bez krawata oraz w koszuli z rozpiętym jednym guzikiem pod szyją.
Część elementów jednolitych strojów dla kontrolerów już została zakupiona (kurtki letnie i zimowe). Na zakup pozostałych (koszule, marynarki, spodnie, spódnice, krawaty i apaszki) ZTM wkrótce ogłosi przetarg.
Coraz wyższe wpływy ze sprzedaży biletów
W 2015 r. wartość sprzedanych biletów wyniosła ok. 941,7 mln zł. W roku ubiegłym wzrosła o ponad 4,3 mln zł. do ok. 946 mln zł. Największy wartościowy wzrost został zanotowany w sprzedaży biletów w mobilnych automatach biletowych. W 2015 r. pasażerowie kupili w nich bilety o łącznej wartości ok. 63,5 mln zł. W roku 2016 wartość ta wzrosła do ok. 82,2 mln zł.
Duży wartościowy wzrost sprzedaży odnotowany został również w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. W roku 2015 wartość sprzedanych w nich biletów wyniosła ok. 63,5 mln zł. W ubiegłym roku wzrosła do ok. 70 mln zł. Zwiększyła się również wartość biletów kupionych przez pasażerów przez telefon komórkowy. W 2015 r. wyniosła ok. 6,5 mln zł a rok później już było to ok. 9,3 mln zł.
A skoro mowa o wzroście wartości biletów sprzedanych w POP-ach to warto dodać, że zdecydowanie najpopularniejszymi punktami obsługi są te na stacji metra Centrum. Pasażerowie kupili w nich bilety o wartości ok. 11,5 mln zł. Również wielkim zainteresowaniem cieszą się automaty biletowe stojące w obrębie stacji. Pasażerowie kupili w nich bilety na kwotę ok. 15,7 mln zł. Wartość sprzedanych biletów w obrębie stacji Centrum to ok. 27,3 mln zł, co stanowi prawie 3 proc. ogólnej wartości sprzedaży.
W pierwszej piątce najpopularniejszych POP-ów znalazły się również: Dworzec Wileński, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański i Młociny. Najmniej biletów kupili w POP-ach: Świętokrzyska (na linii M2), Stadion Narodowy, Rondo ONZ, Nowy Świat-Uniwersytet i Marymont.
Wpływy ze sprzedaży biletów w 2016 r. były wyższe o ponad 6 mln zł w porównaniu do wpływów z roku 2015 r. Wzrosły z ok. 818 mln zł do ok. 824,6 mln zł.