Postulaty samorządowców ws. poznańskiego węzła kolejowego trafiły do ministra

Postulaty samorządowców ws. poznańskiego węzła kolejowego trafiły do ministra

08 lutego 2017 | Źródło: Wielkopolski Urząd Wojewódzki
PODZIEL SIĘ

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann przekazał Andrzejowi Adamczykowi, ministrowi infrastruktury i budownictwa pismo ws. wniosków wypracowanych przez zespół ds. poznańskiego węzła kolejowego.

Fot. UTK

Zespół wojewody wielkopolskiego ds. poznańskiego węzła kolejowego w styczniu wypracował 11 postulatów, które zyskały aprobatę wszystkich jego członków. Pod propozycjami podpisali się parlamentarzyści, architekci, inżynierowie, naukowcy, eksperci, miejscy społecznicy, radni, przedstawiciele spółki Polskie Koleje Państwowe S.A., a także wiceprezydent Poznania oraz przedstawiciel marszałka województwa wielkopolskiego.

Wojewoda poinformował ministra o obecnym stanie dworca i problemach, z jakimi mierzą się pasażerowie. Andrzej Adamczyk otrzymał od Zbigniewa Hoffmanna także pismo z informacją o podjętych działaniach oraz listą postulatów. – Zgodnie z zapowiedziami złożyłem na ręce pana ministra informacje o obecnej sytuacji dworca, i szerzej, całego poznańskiego węzła kolejowego. Przedstawiłem naszą wizję i wstępne propozycje. Minister rozumie, jak ważna jest to sprawa dla wszystkich pasażerów poznańskiego dworca, dlatego zadeklarował osobiste zaangażowanie – komentuje Zbigniew Hoffmann. Wojewoda zaprosił również ministra na spotkanie z zespołem. – Zaprosiłem ministra do udziału w spotkaniu, podczas którego wspólnie z zespołem raz jeszcze przedstawiamy pełny obraz sytuacji i sens naszych rozwiązań. Pan minister takie zaproszenie przyjął – dodaje. Termin spotkania zostanie ustalony.

Wojewoda Wwielkopolski 14 listopada 2016 r. odmówił ustalenia lokalizacji rozbudowy poznańskiego dworca według koncepcji TriGranit-u (Poznań Office Center I). Negatywna decyzja podyktowana była przede wszystkim brakiem akceptacji wojewody dla koncepcji zaproponowanej przez inwestora, zgodnie z którą na obsługę pasażerską przeznaczono tylko 7,5 proc. powierzchni inwestycji. Następnie Zbigniew Hoffmann powołał zespół, który opracował 11 postulatów ws.:

  • przywrócenia podstawowych funkcji Dworca Głównego w historycznym obiekcie,
  • budowy dodatkowego peronu pomiędzy peronem nr 3 a galerią handlową,
  • połączenia tunelem wejścia na dworzec od strony zachodniej z wejściem od strony wschodniej,
  • wykonania nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4, 5 i 6,
  • budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschód i Poznań Główny,
  • budowy trzeciego toru między stacją Poznań Główny a posterunkiem ruchu Poznań Jeżyce, z przystankiem ul. Kościelna,
  • dostosowania obwodnicy towarowej miasta Poznania do potrzeb pasażerskich,
  • budowy połączenia kolejowego na odcinku Poznań Główny - Port Lotniczy Poznań - Ławica, a w dalszej perspektywie również do Tarnowa Podgórnego,
  • budowy bezkolizyjnych skrzyżowań w ciągach dróg publicznych z torami linii kolejowych w obszarze miasta Poznania.
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje Śląskie zamierzają ograniczyć wybryki pseudokibiców Koleje Śląskie zamierzają ograniczyć wybryki pseudokibiców
Następny artykuł Szczecin przygotowuje się do tramwajowej rewolucji Szczecin przygotowuje się do tramwajowej rewolucji