Z Łodzi do Zduńskiej Woli pojedziemy szybciej

Z Łodzi do Zduńskiej Woli pojedziemy szybciej

13 marca 2017 | Autor: JZ
PODZIEL SIĘ

W Łodzi PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. W ramach tej inwestycji o jedną trzecią skróci się czas przejazdu pomiędzy tymi stacjami, który dziś wynosi w przypadku pociagów osobowych trzy kwadranse.

Fot. JZ

Przebudowane zostaną także stacje i przystanki usytuowane po drodze, a na dworcach w Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy. Linia będzie przystosowana do prędkości 120 km/h, a wykonawcą remontu będzie firma ZUE. Prace projektowe i sama przebudowa maja potrwać dokładnie 3 lata. Całkowity koszt prac to 346 mln zł brutto.

– Prace PKP Polskich Linii Kolejowych znacząco poprawią dojazd do Łodzi od strony Ostrowa Wlkp., Sieradza i Zduńskiej Woli – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor d/s realizacji inwestycji PKP PLK - Do podróży koleją pasażerów zachęcać będą wygodniejsze stacje i przystanki z nowymi, wyższymi peronami, wiatami, ławkami, oświetleniem i oznakowaniem. Wszystkie obiekty będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

Podczas remontu fragmentu linii nr 14 wymienione zostaną tory wraz z siecią trakcyjną na odcinku 42 km, pojawia sie nowe urządzenia sterowania ruchem, przebudowanych ma być także 35 przejazdów kolejowo-drogowych. Na 13 z nich zamontowana zostanie samoczynna sygnalizacja świetlna. Koszt zaplanowanych robót wynosi 346 mln złotych, inwestycja wykonywana w systemie "projektuj i buduj" ma być gotowa w kwietniu 2020 roku.

Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, usprawniających komunikację regionalną w Polsce. Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany dalszy remont linii na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a wcześniej budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna, to poprawa dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej i województwa łódzkiego do kolei. Kolejnym udogodnieniem będzie też budowa tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Samorządowcy przeciw likwidacji peronów na linii 146 Samorządowcy przeciw likwidacji peronów na linii 146
Następny artykuł PKP Energetyka jedynym chętnym na remont fragmentu Węglówki PKP Energetyka jedynym chętnym na remont fragmentu Węglówki