Znamy oferty na linię do Lubina. Wrócą połączenia pasażerskie?

Znamy oferty na linię do Lubina. Wrócą połączenia pasażerskie?

22 marca 2017 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na modernizację linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Inwestycja ma pozwolić na przywrócenie ruchu pasażerskiego, który zawieszono tu kilkanaście lat temu.

Fot. CC BY-SA 3.0

PKP Polskie Linie Kolejowe podały informację z otwarcia ofert w przetargu na modernizację odcinka linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Jest to jednotorowa linia łącząca Legnicę z Koleją Nadodrzańską. Linia ta przechodzi przez Zagłębie Miedziowe i odgrywa istotną rolę w transporcie miedzi i rud.

Modernizacja linii 289 oprócz poprawy warunku transportu towarów pozwolić ma na przywrócenie kolei pasażerskiej w Zagłębiu Miedziowym. Połączenia pasażerskie zawieszono tu w 2004 r. Koleje Dolnośląskie rozważają połączenie z Wrocławia przez Legnicę do Lubina i Głogowa. Docelowo prędkość pociągów pasażerskich na tym odcinku ma wynieść 120 km/h. W ramach inwestycji zrewitalizowane mają być stacje i przystanki kolejowe, oraz powstanie nowy przystanek Lubin Stadion.

Przetarg prowadzony jest w formule "Zaprojektuj i buduj". Wykonawca wymieni podtorze i tory, zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Ponadto przewidziano modernizację peronów i małej architektury na stacjach i przystankach.

PLK planuje wydać na inwestycję 298 mln zł. Poniżej przedstawiamy listę złożonych ofert wraz z ich wartościami brutto:

  • Konsorcjum Track Tec i Infrakol – 230 mln zł
  • Torpol – 233,6 mln zł
  • Trakcja PRKiI – 244,5 mln zł
  • ZUE – 272,4 mln zł
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Trakcja PRKiI wypracowała zysk netto w wysokości 28,7 mln zł Trakcja PRKiI wypracowała zysk netto w wysokości 28,7 mln zł
Następny artykuł KE popiera modernizację linii Poznań – Warszawa KE popiera modernizację linii Poznań – Warszawa