Pięć ofert wpłynęło w przetargu na rewitalizację odcinka linii nr 281 Września – Gniezno. Inwestycja ta jest kluczowa dla utrzymania ruchu pasażerskiego na tej trasie. Linia ta będzie stanowić trasę objazdową podczas modernizacji magistrali E 20 Poznań – Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają zlecić wykonanie rewitalizacji linii 281 miedzy Wrześnią a Gnieznem. Połączenia pasażerskie na tym odcinku zlikwidowano w 2012 r. ale planowane jest ich przywrócenie po wykonaniu rewitalizacji.
Zasadnicze prace budowlane mają być wykonywane na torze nr 1. Na torze nr 2 planowana jest wymiana rozjazdów na stacji Gębarzewo. Celem rewitalizacji jest podniesienie maksymalnej dopuszczalnej prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h w ruchu towarowym. PLK chce też skrócenia czasu oczekiwania kierowców na przejazdach oraz umożliwienie poruszania się na tym odcinku pociągów z naciskiem osiowym 221 kN.
PLK zamierza na tę inwestycję przeznaczyć 56 mln zł. W przetargu wpłynęło 5 ofert. Poniżej przedstawiamy ich listę wraz z wartościami brutto.
- Konsorcjum Eco – Baza i Settler – 52,8 mln zł
- Konsorcjum Alusta – 53,5 mln zł
- Porr – 59,5 mln zł
- Torpol – 59,9 mln zł
- Konsorcjum Schweerbau i SBM – 65,2 mln zł