Jak pisał niedawno na naszych łamach Marcin Zieliński, ekspert rynków finansowych, PKP Cargo ma potencjał wypracowywania znacznie większych zysków niż 66 mln zł kwartalnie, jak to było w IV kwartale 2016 r. Jego opinię potwierdzają analitycy Haitong Banku, którzy w raporcie z 7 czerwca podtrzymują rekomendację „kupuj” dla spółki i podnosi cenę docelową akcji do 70,45 zł, co oznacza 12-procentowy potencjał wzrostowy.
Rekomendacja została utrzymana, mimo ostatniego wzrostu kursu spółki (34 proc. od początku roku, 19 proc. powyżej indeksu mWIG40). Wyższa o 31 proc. cena docelowa jest wynikiem podwyższenia prognoz analityków dotyczących zysków PKP Cargo w kolejnych latach.
Uwzględniając bardziej dynamiczne niż zakładano ożywienie w obrotach towarowych firmy po czterech miesiącach 2017 r. liczone r/r, analitycy Haitong podnoszą swoje szacunki dotyczące przychodów o 1,3-1,6 proc. na lata 2017-19.
– W połączeniu z niewielkimi korektami szacunków dotyczących wybranych kosztów operacyjnych (uwzględniając dane za pierwszy kwartał 2017), prognoza Haitong dotycząca zysku netto w omawianym okresie zostaje podniesiona o 3-31 proc. Oznacza to jeszcze silniejsze niż pierwotnie zakładano, ożywienie w kolejnych latach – stwierdza Cezary Bernatek z Haitong Bank.
Jednocześnie analitycy nadal oczekują, że PKP Cargo w perspektywie krótko- i średnioterminowej nie powinno mieć żadnych poważniejszych problemów z płynnością, pomimo znaczących wydatków kapitałowych związanych z remontowaniem taboru (wskaźnik ND/EBITDA ma według prognoz spaść z 1,9-krotności w 2016 r. do 0,7-krotności w 2019 r.).
Haitong Bank prognozuje również, że od 2018 r. spółka powinna powrócić do wypłaty dywidendy.
Dodatkowo, przy wskaźniku EV/EBITDA w 2017 r. na poziomie 5,2-krotności, PKP Cargo wciąż jest wyceniane ze znacznym dyskontem w porównaniu do europejskich konkurentów. Większy niż zakładany wzrost płac stanowi jedno z kluczowych zagrożeń w perspektywie krótko- i średnioterminowej.